MENU| Home | Facebook

Saturday 4 May 2013

THIBBUN NABAWI:BIMBINGAN RASULULLAH SAW DALAM MERAWAT SIHIR



1)Mencari/menghapuskan barang ataupun tangkal sihir.

-Dalam 70% pesakit gangguan jin selalunya akan melibatkan barang sihir yang terletak pada rumah pesakit,pejabat ataupun kenderaan.

-Pesakit disyorkan membaca Al-Kautsar 10x sebelum tidur minta petunjuk mimpi dari Allah SWT dimana letaknya barang sihir tersebut.Jika pesakit beroleh mimpi tersebut,pesakit cari barang sihir tersebut dan membakarnya.

-Pada hemat saya,pesakit disyorkan memasang CD surah Al Baqarah 1x tiap-tiap waktu maghrib selama sebulan bagi mengurangkan pengaruh sihir dikawasan rumah.

-Pada hemat saya juga,pesakit boleh spray air yang sudah dibacakan ruqyah seperti bacaan kursi 70x dengan spray menghala keatas syiling rata-rata didalam dan luar kawasan rumah.Waktu spray disyorkan selepas maghrib selama sebulan,insyaAllah pengaruh sihir dikawasan rumah akan berkurangan dari hari kehari.

2)Mengeluarkan endapan sihir dari badan.


-Apabila jin sihir mendiami saluran darah manusia,secara tak langsung darah kita akan menjadi cepat kotor lalu menyebabkan beberapa penyakit fizikal seperti kerap sakit kepala,dada,pinggang,batuk dan juga sendi-sendi badan.Selain itu,badan juga boleh menjadi sakit-sakit apabila kerap termakan benda kotor/santau dari penyihir.

-Pesakit disyorkan minum 2 sudu cuka epal yang sudah dibacakan ruqyah setiap pagi bagi menawarkan segala barang-barang kotor yang sudah termakan.

-Pesakit perlu menjalani rawatan Al Hijamah/Bekam 2 minggu sekali bagi mengeluarkan darah kotor/endapan akibat sihir dari saluran darah badan.

-Pesakit juga disyorkan makan 7 biji kurma ajwa setiap pagi selama sebulan bagi menambah tenaga badan dan akibat lesu sihir dan secara tak langsung pengaruh sihir akan makin berkurangan.

-Pesakit perlu minum dan mandi dengan 7 helai daun sidir (bidara) yang sudah dilumatkan setiap hari selama 3 hari.Air campuran daun bidara ini perlulah dibacakan terlebih dahulu al fatehah,kursi dan 3 qul.

-Pesakit juga disyorkan menyapu anggota badan yang sakit-sakit akibat sihir dengan menggunakan Minyak Zaitun/Minyak Habbatus Sauda yang sudah diruqyah tiap-tiap hari.

3)Penyembuhan sihir dengan doa,zikir dan ayat al quran.

-Perawat islam perlu membacakan zikir,doa dan ayat-ayat ruqyah dari al quran pada pesakit sihir/gangguan jin.

-Pesakit juga perlu mengamalkan zikir perlindungan diri,solat hajat setiap hari berdoa diminta kesembuhan dari Allah SWT serta membaca Yaseen 1x tiap-tiap lepas solat isyak sehingga sembuh.


Nota:Kitab Thibbun Nabawi dikarang oleh Ibnu Qayyim Al Jauziah.Semua isi dalam kitab thibbun nabawi adalah ilmu wahyu yang disampaikan oleh Malaikat Jibril kepada Rasulullah SAW untuk membimbing seluruh umat islam dalam merawat segala penyakit fizikal/spritual dan salahsatu isi kandungan modul kitab tersebut adalah kaedah merawat sihir.


Dipetik daripada :

http://paschabau.net/index.php?option=com_content&view=article&id=700:apa-itu-pelalaujangan-jangan-anda-terkena-

No comments:

Post a Comment