Thursday, 23 October 2014

kelemahan jin

Walaupun jin dan syaitan mempunyai kemampuan-kemampuan yang tidak dimiliki oleh manusia, akan tetapi al-Quran dengan tegas mengatakan bahawa hakikatnya syaitan dan tipu dayanya itu adalah lemah. Berikut adalah beberapa contoh kelemahan jin, di antaranya : 


1. Tidak boleh mengalahkan orang-orang soleh. Bukti bahawa syaitan atau jin tidak akan dapat mengalahkan orang soleh adalah perkataan syaitan sendiri ketika berdialog dengan Allah dalam surah al-Hijr ayat 39 - “Iblis berkata:” Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan ma’siat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya, kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis di antara mereka “. (Surah Al-Hijr 15: 39-40). Dari ayat ini dapat difahami bahawa yang menyebabkan syaitan itu dapat menguasai seseorang adalah kerana perbuatan dosanya. Ketika seseorang itu dekat dengan Allah, maka syaitan akan lari dan tidak akan berani mendekatinya apatah lagi menguasainya. 


2. Syaitan takut dan lari oleh sebahagian hamba Allah Apabila seseorang betul-betul memegang ajaran agamanya dengan betul serta mengukuhkan keimanannya dengan teguh, maka syaitan akan takut dan lari. Hal ini terdapat pada diri Umar bin Khatab. Dalam sebuah hadis riwayat Imam Turmu-dzi Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda kepada Umar: “Sesungguhnya syaitan sangat takut olehmu, wahai Umar” (HR. Turmudzi). Bukan hanya kepada Umar, akan tetapi syaitan (jin kafir) juga akan takut oleh orang-orang beriman yang betul-betul dengan keimanannya. Dalam al-Bidayah wan Nihayah, Ibnu Katsir pernah mengutip sebuah hadis berikut ini: “Sesungguhnya orang mukminakan dapat mengawal (mengalahkan) syaithannya sebagaimana salah seorang dari kalian yang dapat mengawal untanya ketika perjalanan” (HR. Ahmad). 

Bahkan, apabila seseorang betul-betul, dan soleh, dia boleh membawa qarinnya (penyertanya, kerana setiap manusia itu pasti disertai oleh syaitan (jin kafir) di sebelah kirinya dan malaikat di sebelah kanan atau sering disebut dengan qarin) masuk Islam. Hal ini sebagaimana disebutkan dalam sebuah hadis riwayat Imam Muslim ini juga: “Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda:” Tidak ada seorang pun kecuali ia disertai oleh seorang qarin (penyerta) dari jin dan seorang qarin (penyerta) dari malaikat “. Para sahabat bertanya: “Apakah termasuk anda juga wahai Rasulullah?” Rasulullah menjawab: “Ya termasuk saya, hanya saja Allah menolong saya sehingga jin itu masuk Islam. Ia (jin tadi) tidak pernah menyuruh saya kecuali untuk kebaikan “(HR. Muslim). 


3. Jin takluk dan taat kepada Nabi Sulaiman. Di antara mukjizat Nabi Sulaiman adalah dapat menaklukan jin dan syaitan sehingga semuanya boleh bekerja atas perintahnya. Hal ini sebagaimana ditegaskan dalam ayat al-Qur’an berikut ini dalam surat Shad ayat 36-38: “Kemudian Kami tundukkan kepadanya angin yang berhembus dengan baik menurut ke mana saja yang dikehendakinya, dan (Kami tundukkan pula kepadanya) syaitan-syaitan semuanya ahli bangunan dan penyelam, dan syaitan yang lain yang terikat dalam belenggu” (QS. Shad ayat 36-38 ).


 Mukjijat ini diberikan kepada Nabi Sulaiman sebagai pengabulan atas doanya yang mengatakan: “Dan berikanlah kepadaku kerajaan yang tidak diberikan kepada seseorang setalahku” (QS Shad 38:35). Doa Nabi Sulaiman inilah yang menyebabkan Rasulullah tidak jadi untuk mengikat jin yang datang dengan melemparkan anak panah ke muka beliau. Dalam sebuah hadis Muslim dikatakan: “Dari Abu Darda berkata:” Suatu hari Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bangun, tiba-tiba kami mendengar Rasulullah mengatakan: “Aku berlindung kepada Allah darimu”, kemudian Rasulullah Shallallahu’ Alaihi wa Sallam juga berkata: “Allah telah melaknatmu” sebanyak tiga kali. 


Rasulullah lalu menghamparkan tangannya seolah-olah beliau sedang menerima sesuatu. Ketika Rasulullah selesai solat, kami bertanya: “Wahai Rasulullah, kami mendengar anda mengatakan sesuatu yang belum pernah kami dengar sebelum ini. Kami juga melihat anda membukakan kedua tangan anda “. Rasulullah menjawab: “Baru Iblis, musuh Allah datang membawa anak panah api untuk dipasang di muka saya, lalu aku berkata:” Aku berlindung kepada Allah darimu “sebanyak tiga kali, kemudian saya juga berkata:” Allah telah melaknatmu dengan laknat yang sempurna “sebanyak tiga kali. Kemudian saya bermaksud untuk mengambilnya. Seandainya saya tidak ingat doa saudara kami, Sulaiman, tentu saya akan mengikatnya sehingga menjadi mainan anak-anak penduduk Madinah “(HR. Muslim). 


4. Jin atau syaitan tidak dapat menyerupai Rasulullah Syaitan dan jin tidak dapat menyerupai bentuk dan muka Rasulullah saw. Oleh kerana itu, apabila seseorang bermimi melihat Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam, maka ia sungguh telah melihatnya. Dalam hadis sahih dikatakan: “Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda:” Sesiapa yang bermimpi melihatku, maka dia sungguh telah melihatku, kerana syaitan tidak dapat menyerupaiku “(HR. Muslim).


 5. Jin dan syaitan tidak boleh melewati batas-batas tertentu di langit Sekalipun jin dan syaitan mempunyai kelebihan dapat bergerak dengan cepat, akan tetapi mereka tidak akan dapat melepasi batas-batas yang telah ditetapkan yang tidak dapat dilalui selain oleh para malaikat. Kerana apabila mereka berani melaluinya, maka mereka akan binasa dan hancur. Kerana itu pula, jin tidak dapat mengetahui dan mencuri maklumat dari langit sehingga apa yang dibisikkannya ke tukang-tukang ramal dan dukun adalah kebohongan semata. Untuk lebih jelasnya akan hal ini, dapat dilihat dalam surah al-Rahman ayat 33-35). 


6. Jin tidak dapat membuka pintu yang sudah ditutup dengan menyebut nama Allah Dalam sebuah hadis Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda : “Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda:” Tutuplah pintu-pintu, dan sebutlah nama Allah (ketika menutupnya), kerana syaitan tidak akan membuka pintu yang sudah dikunci dengan menyebut nama Allah. 

Tutup jugalah tempat air minum (qirab dalam bahasa Arab adalah tempat menyimpan air minum yang diperbuat dari kuit binatang) dan bekas-bekas kamu (untuk masa sekarang seperti almari, bupet, peti sejuk dan lain) sambil menyebut nama Allah, meskipun kamu hanya menyimpan sesuatu di dalamnya dan (ketika hendak tidur), matikanlah lampu-lampu kalian “(HR. Muslim). Sumber 
READ MORE- kelemahan jin

Tuesday, 21 October 2014

ditindih sesuatu ketika tidur

#pengkongsian rakan yg pernah ditindih ketika tidur

Seringkali kita mendengar ade org ketika tidur ditindih oleh sesuatu makhluk ghaib sehingga terasa lemas.
begitu juga yang terjadi pada saya beberapa kali (jarang2) terasa ditindih oleh makhluk ghaib tersebut..
perkara itu terjadi 3tahun lepas..Alhamdulilah saya tidak terkena lagi  sejak dari itu.
Namun baru2 ini saya telah terkena perkara yang sama sebanyak 2 kali. Kali pertama,bila saya tidur meniarap saya tidak ditindih oleh sesuatu
tetapi seluruh badan saya tidak boleh bergerak..tangan dan kaki terasa seperti diikat.nak menjerit tetapi terasa suara sperti tersekat tidak terkeluar kata-kata.yg ade cume laungan dalam hati..
Semalam berlaku hal yang serupa tangan dan kaki sperti diikat dalam hati menjerit 'aku tak nak mati lagi'
(terasa betul banyak dosa dan sedikit amalan)
saya terasa kejadian ni mmg terjadi apabila saya berkeadaan sedih...sebelum tidur sudah membaca Al Quran tetapi tetap di ganggu
buktinya syaitan mudah hampir kepada orang yang lemah
ajal di tangan Tuhan cume saya berdoa mudahan2 saya tidak mati dalam keadaan tidur(mati dalam sesat) tanpa sempat mengucap.
READ MORE- ditindih sesuatu ketika tidur

Tips Elak Ditindih Oleh Hantu Sewaktu Tidur

Untuk pengetahuan anda, syaitan bukan sahaja mempengaruhi hati manusia tetapi juga mimpi yang dialami oleh manusia. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam menjelaskan:
الرُّؤْيَا الصَّالِحَةُ مِنْ اللَّهِ وَالْحُلُمُ مِنْ الشَّيْطَانِ فَإِذَا حَلَمَ أَحَدُكُمْ حُلُمًا يَخَافُهُ 
فَلْيَبْصُقْ عَنْ يَسَارِهِ وَلْيَتَعَوَّذْ بِاللَّهِ مِنْ شَرِّهَا فَإِنَّهَا لاَ تَضُرُّهُ 
Mimpi yang baik adalah dari Allah manakala mimpi yang buruk adalah dari syaitan. Maka apabila seseorang kalian mengalami mimpi buruk yang menakutkannya, hendaklah dia meludah ke arah kirinya dan minta perlindungan dari Allah dari keburukannya kerana setelah itu ia (mimpi tersebut) tidak akan mengakibatkan apa-apa kemudaratan.
Rasulullah s.a.w. mengajar kita agar berlindung kepada Allah apabila didatangi mimpi-mimpi yang menakutkan, dengan menyebut a’uzubillah, ayat Tiga Qul dan sebagainya, kemudian meludah (hoiit ptuihh!) ke bahagian kiri dengan tiga kali ludah, yang ringan (anda jangan ludah betul-betul pulak ok! sekadar memadai dengan isyarat hembusan semata-mata, dengan tanpa mengeluarkan sedikit pun air liur basi dari mulut anda), kemudian cuba beralih tempat tidur iaitu dengan mengubah posisi tidur. Daripada mengiring kiri, ubah mengiring kanan atau pindah ke tempat lain.
Rasulullah juga mengajar kita agar mengibaskan tempat tidur sebanyak tiga kali dengan kain sebelum baring. Rasulullah pada setiap malam ketika berada di tempat pembaringan, merapatkan kedua-dua belah tapak tangannya kemudian meniup kedua-duanya dan membaca surah Tiga Qul, kemudian menyapu badannya dengan kedua-dua tapak tangan, yang dimulakan daripada kepala, muka dan seluruh tubuh yang tercapai oleh kedua-dua tapak tangannya sebanyak tiga kali.
Yang dimaksudkan dengan Tiga Qul di sini ialah surah an-Nas, al-Falaq dan surah al-Ikhlas. Serahlah diri kepada Allah. Terlalu banyak doa yang boleh dibaca yang berkaitan dengannya di antaranya ialah doa yang bermaksud, Ya Allah, dengan menyebut nama-Mu, ya Tuhanku kuletakkan lambungku, maka ampunilah dosaku.
Setelah itu barulah membaca ayat al-Kursi dengan lidah. Baca ayat al-Kursi dalam hati apabila lidah mula tidak berupaya menyebutnya sehingga tertidur. Disebutkan dalam sebuah hadis bahawa orang yang membaca ayat al-Kursi ketika berada di tempat pembaringan, Allah akan mengutus dua malaikat menjaganya sehingga subuh. 
Perbanyakkan istighfar ketika di tempat pembaringan. Allah mengampuni dosa-dosa mereka yang beristighfar tiga kali ketika berada di tempat pembaringan biarpun dosanya sebanyak buih di laut, sebanyak bintang di langit ataupun sebanyak pasir di pesisiran pantai. Akhir sekali jangan lupa membaca Sayyidul Istighfar (Penghulu Istighfar).
Banyak kaedah yang merangkumi zikir-zikir dan kaifiat tertentu yang diajar oleh Rasulullah dalam usaha mengatasi masalah tidur. Kaedah ini berbeza-beza, menurut tahap-tahap serius gangguan yang dialami. Perbanyakkan istighfar ketika di tempat pembaringan. Allah mengampuni dosa-dosa mereka yang beristighfar tiga kali ketika berada di tempat pembaringan biarpun dosanya sebanyak buih di laut, sebanyak bintang di langit ataupun sebanyak pasir di pesisiran pantai.
Akhir sekali jangan lupa membaca Sayyidul Istighfar (Penghulu Istighfar). Banyak kaedah yang merangkumi zikir-zikir dan kaifiat tertentu yang diajar oleh Rasulullah dalam usaha mengatasi masalah tidur. Kaedah ini berbeza-beza, menurut tahap-tahap serius gangguan yang dialami. Wallahualam
Sumber:
http://sapikpotrait.blogspot.com/2014/04/anda-selalu-ditindih-oleh-hantu-sewaktu.html

READ MORE- Tips Elak Ditindih Oleh Hantu Sewaktu Tidur

Sunday, 19 October 2014

Gambar HANTU PELESIT Terakam Disyiling Asrama Sebuah Sekolah

Gempar!! apabila seorang tukang kayu yang sedang membaiki syiling di sebuah asrama ternampak satu lembaga sedang berdiri di atas syiling tersebut, lalu dia merakam imej lembaga itu.. menurut tukang kayu itu lembaga yang berjaya dirakam itu berukuran dalam 15 sentimeter tinggi seperti sedang bergayut dan memerhatikannya.. Baru kali inilah Nh tengok gambar HANTU PELESIT ni, biasanya kalau nampak pun pelesit tu macam biasa jelah, tapi gambar ni lain dari yang lain... jom kita tengok dulu...





Bila Nh tengok betul-betul nampak macam anak patung lah pulak.. ermm.. wallahualam..


Setelah berjaya merakam gambar HANTU PELESIT ni tukang kayu tersebut menunjukkannya kepada seorang pengamal perubatan tradisional... baca petikan dibawah ini..


Pengamal perubatan itu bekata, pelesit di gunakan sebagai alat perantaraan dan boleh dijadikan orang suruhan serta sering digunakan oleh pengamal perubatan yang mengamalkan ilmu sihir..


Pelesit ini mempunyai keluarga sendiri, kadang-kadang ianya bertiga dan adakala ia hidup berlima..


"Pelesit juga mempunyai ibu bapa seperti kita. Mereka ini akan menjadi orang suruhan atau orang perantaraan bagi mana-mana pengamal ilmu sihir" katanya.


Menurutnya, ia juga boleh mengakibatkan seseorang hilang ingatan seperti terkena histeria.
"Secara umum, pelesit bukanlah satu mahkluk yang baik dan boleh dijadikan pendamping.
Makhluk seperti ini mampu menyesatkan akidah orang ramai" katanya..

READ MORE- Gambar HANTU PELESIT Terakam Disyiling Asrama Sebuah Sekolah

Penampakan Pocong Di Foto Umroh Syahrini



READ MORE- Penampakan Pocong Di Foto Umroh Syahrini

Friday, 17 October 2014

Sihir pelalau dalam perniagaan



Pagi tu selepas membantu pembantu kedai membuka kedai dan mengemaskini barangan jualan,aku bergegas ke kedai workshop untuk menukar “radiator”  hawa dingin kereta yang rosak beberapa hari lalu.Aku lihat jam handset menunjukkan pukul 11 pagi.Aku terasa lapar, baru aku ingat aku belum sarapan lagi.Sebelum masuk ke simpang menuju workshop  kereta itu yang jarak nya hanya 100 meter dari jalan besar, aku lihat seorang budak lelaki berumur lebih kurang 20an menjual kelapa muda,air kelapa dan jambu batu,di seberang jalan berhampiran dengan simpang yang saya tuju.Dalam hari berkata “Kalau kena kelapa muda ok jugak lah ni sebagai ganti sarapan”.Sebaik sampai di workshop kereta saya memberitahu foreman tentang kerosakan “radiator” hawadingan kereta saya.Setelah berunding tentang harga saya duduk di kerusi tetamu yang di sediakan di workshop itu sambil membelek-belek majalah yang kebetulan ada di atas meja berhampiran.Hanya selepas kira-kira setengah jam,perut saya mula memberi “signal” minta di isi,maka secara sepontan saya budak yang jual kelapa muda di tepi jalan berhampiran dengan simpang masuk ke workshop itu.Oleh kerana jarak antara workshop ke canopy yang menjual kelapa muda itu tidak berapa jauh,saya berjalan kaki sahaja.Lagi pun kereta sedang di baiki.
Sebaik meninggalkan workshop, saya melihat kearah canopy yang menjual air kelapa tadi;saya jadi pelik dan keliru kerana canopy yang saya lihat di tepi jalan tadi telah tiada.Saya menggap apa yang saya nampak seperti canopi menjual kelapa muda tadi hanyalah ilusi di sebabkan keinginan untuk meminum air kelapa muda. Oleh kerana kedai makan yang terdekat jaraknya lebih kurang 300 meter dari workshop,saya membatalkan niat saya untuk mencari air atau makanan,lalu kembali semula ke workshop.
Jam sudah menunjukkan pukul 1-00 tengah hari.Semua foreman dan pekerja-pekerja workshop itu berhenti makan.Jadi keinginan untuk mengisi perut timbul semula.Oleh kerana jadi minum kelapa muda tadi saya berhajat menapak ke restaurant terdekat dengan workshop itu,walau pun jarak nya agak jauh.Sebaik keluar dari workshop saya nampak canopi warna kuning hijau yang saya lihat sewaktu saya mula-mula datang ke workshop tadi.Saya terkejut kerana baru 40 minit sebelum ini saya tak nampak gerai yang menjual kelapa muda tu,tiba-tiba sekarang gerai tu ada pulak.Pelik. Saya tidak berlengah-lengah lagi pergi ke gerai tersebut dan memesan sebiji kelapa muda sambil meletakkan punggung saya di bangku yang di sediakan.
Saya bertanyakan kepada budak penjual kelapa muda tersebut kalau-kalau dia ada menutup gerai nya hari ini antara pukul 11.30 hingga pukul 12.00 tengah hari.Dia menyatakan dari mula-mula buka gerai hingga waktu saya datang minum dia ada di situ tidak kemana-mana.Persoalan nya kenapa saya tidak boleh nampak gerai nya pada waktu tu?
Sambil minum air kelapa muda kepala saya berpusing memikirkan bagaimana dalam masa hampir satu jam saya tidak boleh nampak gerai tersebut.Tiba-tiba saya teringatkan seorang pelanggan yang menghantar isteri nya untuk memilih pakaian di kedai saya.Kebetulan waktu tu tak sibuk sangat.Pembantu saya melayan isterinya memilih baju,sementara si suami tadi berdiri di luar berhampiran dengan saya.Beliau bertanyakan saya,” sudah berapa lama berniaga disini?’ Saya jawab secara jujur “dah hampir 4 tahun dah dek” secara sepontan dia berkata kepada saya






” Bang,….janganlah nak melawak bang,saya tempat ni paling kurang dalam seminggu sekali  mesti saya datang untuk beli barang  di sini, dan kadang-kadang tu dua kali seminggu.Saya tinggal berhampiran dengan tempat ini.Saya hairan kenapa saya hanya nampak kedai abang hari ni je?Sebelum ni saya tak pernah nampak pun!”.Saya katakan padanya, inilah angkara sihir.Tujuan nya memang untuk membuat semua orang tidak nampak kedai saya.Kalau nampak pun tak ada hati nak masuk,apa lagi nak beli,jelas saya lagi.Pelanggan tu diam.Nampak macam faham dengan penjelasan saya tadi.






Sekarang ini baru saya tahu dan alami sendiri kesan pelalau perniagaan terhadap perniagaan saya sendiri dan terhadap perniagaan orang lain.Patutlah selama ni orang kurang masuk ke kedai saya berbanding dengan kedai pendatang Pakistan tersebut.
Rupa-rupanya ayat Haikal yang saya amalkan selama ini hanya melindungi diri saya dan keluarga sahaja dari angkara sihir.Kesan pelalau masih ujud lagi di kedai saya.Dengan kaedah scan tertentu saya dapat kesan pelalau di hadapan dan di tepi sebelah kiri kedai saya.Selagi “benda” ini tidak di buang selagi itu lah akan ada pelanggan yang tidak nampak kedai saya,atau paling kurang tidak berminat nak masuk kekedai atau nampak kedai saya macam tutup sahaja.
Pelalau yang di “letakkan” di hadapan kedai saya ni agaknya amat mudah di lakukan oleh pengamal pengamal sihir.Sebaik saya buang di waktu pagi waktu petang ada lagi yang baru pula.Kadang kadang tu sampai 3 kali buang dalam sehari, baru lah perniagaan saya aman sedikit.
Selain dari menghantar pelalau di hadapan kedai supaya orang kurang berminat nak masuk kedai,orang “fuckistan” yang creative ni pernah mengupah dua orang India tempatan dan seorang Cina ( mungkin Cina ni mengikut je kot,kerana dia tak masuk pun kedai ) datang ke kedai dan menyamar sebagai pelanggan.Waktu tu lepas baru lepas Maghrib sekitar 8.00 malam.Dua orang India ini berpura-pura tanya harga baju perempuan.Saya yang tidak fikir apa-apa melayan mereka ini seperti pelanggan biasa.Sebaik bertanya harga dua tiga jenis baju kurung mereka keluar.Sebaik mereka keluar dari kedai,saya secara tak sengaja “terscan” barang yang di tinggal,kerana selepas itu dua orang memasuki kedai tak jadi nak beli apa-apa,walau pun awalnya dah bersetuju dengan harga barangan yang di pilih.Rupa-rupa nya barang yang di tinggalkan tu adalah merupakan air sahaja.Cuba bayangkan India tu masuk memakai kasut “industry” yang bertapak tebal.Bila saya tengok kesan tapak kakinya terdapat 4 kesan tapak kasut basah menghala keluar kedai.Waktu masuk tidak meninggalkan apa-apa kesan pun.Bila saya dah tahu ada “benda” senanglah sikit kerja.Satu nafas pun cukup untuk sapu benda tu.Lepas tu business back to normal.
READ MORE- Sihir pelalau dalam perniagaan

Sihir Pemisah

soal jawab dgn Tuan Haji Lokman

Soalan :

Salam Tuan Haji Lokman. Nama saya Puan Tina dan saya baharu berkahwin selama dua tahun.  Kami belum lagi mempunyai cahaya mata. Sejak kebelakangan ini suami saya selalu bersikap dingin terhadap saya, perlakuan dia sangat berubah dan kami selalu bertengkar atas perkara-perkara yang remeh temeh.  Saya mengesyaki suami saya ada hubungan dengan perempuan lain dan ramai sahabat saya memberitahu kami mungkin dikenakan sihir pemisah.  Harap Tuan Haji dapat menjelaskan berkenaan sihir pemisah dan ayat-ayat yang boleh saya amalkan untuk mengatasi masalah ini.  Terima kasih.

Jawapan :

Dari Jabir r.a. berkata: Rasulullullah s.a.w bersabda: “Sesungguhnya Iblis meletakkan singgahsananya di atas air, kemudian ia mengirim pasukannya. Serendah-rendah mereka adalah yang paling besar dalam melakukan godaan/gangguan. Seorang dari mereka berkata, “Aku telah melakukan perkara ini dan itu”, maka berkata Iblis, “Kamu tidak melakukan apa-apa”, Kemudian seorang lagi datang dan berkata, “Aku tidak meninggalkannya (manusia) sehingga aku pisahkan antara suami dan isterinya”, Iblis berkata, “Ya, kamulah (yang betul hebat)”. - RiwayatMuslim
Hadis ini menjelaskan bahawa iblis dan bala tenteranya menjadikan pasangan suami isteri sebagai sasaran utama misi mereka untuk memecah belahkan anak cucu adam. Menjadi kebanggaan kepada mereka sekiranya terjadi pergaduhan dan penceraian antara setiap pasangan yang berumah tangga.
Merujuk kepada statistik Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) pada tahun 2009 sebanyak 27,116 kes perceraian telah dicatatkan  daripada sejumlah 135,136 perkahwinan didaftarkan pada tahun yang sama. Meskipun ianya bukanlah jumlah dominan jika dibandingkan dengan kadar perkahwinan, namun ia masih wajar untuk digusarkan.
Sekadar mengintai-ngintai statistik kadar penceraian mengikut negeri pada tahun 2008, Selangor mendahului dengan rekod kes sebanyak 3,558, diikuti oleh Kedah 2,407, Johor 2,329, Kelantan 2,266 dan Perak 1,951. Itu baru catatan untuk lima buah negeri, belum termasuk lagi negeri-negeri yang lain. Dan ia juga bagi kes yang berjaya didaftarkan secara rasmi namun bagaimana pula jumlah kes yang tidak dicatat dan mungkin terlepas pandang.
Banyak perkara yang menjadi pencetus kepada soal penceraian. Antara alasan wajib yang sering diberikan oleh pasangan-pasangan yang terlibat ialah sudah tidak wujud lagi persefahaman, kurang interaksi, masalah dalaman yang menemui jalan buntu, masalah kewangan dan adanya orang ketiga yang menggoda suami atau isteri, dan tidak terkecuali terdapat unsur-unsur sihir penyebab terjadinya penceraian.

Apa Itu Sihir Pemisah?

Sihir pemisah ini merupakan sihir yang seringkali  dilakukan untuk memisahkan pasangan suami isteri atas sebab tertentu yang selalunya berkaitan dengan masalah peribadi, dengki, balas dendam, khianat dan sebagainya.  Sihir ini juga dikenali sebagai Sihir “at-Tafriq”.  Sihir ini mempunyai kaitan dan persamaan dengan sihir pembenci. Namun, ia lebih memfokuskan kepada pasangan suami isteri agar hubungan kedua-duanya bermasalah dan akhirnya membawa kepada penceraian. Ibnu Kathir ada menjelaskan bahawa setiap pasangan suami isteri yang terkena sihir ini akan mengakibatkan pandangan suami atau isteri terhadap pasangannya disihirkan sehingga kelihatan hodoh atau buruk samada dari rupa paras atau perilaku.
Antara medium yang digunakan untuk menjayakan sihir ini adalah menggunakan barang-barang yang berkaitan dengan mangsa seperti gambar atau pakaian, air atau minyak yang telah dijampi dan dicalitkan kepada mangsa atau diletakkan di laluan lokasi mangsa selalu kunjungi. Juga boleh dimasukkan ke dalam makanan yang mangsa terkadang-kala tidak menyedarinya.
Sebenarnya apa yang digunakan diatas hanya lah hiasan luar yang digunakan oleh pengamal sihir untuk mengaburi mata pelanggan-pelanggan mereka.  Pengamal sihir ini sebenarnya menggunakan jin-jin dalam simpanan atau belaan meraka sebagai pengantara ilmu sihir mereka. Apabila pengamal sihir tersebut mahu menghantar sihir kepada seseorang, pengamal sihir ini sebenarnya menghantar jin-jin yang telah membuat ikatan taat setia kepada pengamal sihir tersebut. Maka, jin-jin yang dihantar itu memasuki tubuh badan si mangsa dan mereka inilah yang melakukan kerosakan-kerosakan dalam badan manusia. Jin-jin tersebut akan mempengaruhi pemikiran, emosi dan nafsu manusia untuk melakukan perkara-perkara yang dihendaki oleh pengamal sihir tadi.
Antara simptom-simptom yang sering saya diberitahu oleh pesakit-pesakit yang terkena sihir pemisah atau pembenci ini adalah seperti berikut:
  • Timbul rasa benci yang bersangatan tanpa sebab yang jelas, yang berlaku pada salah seorang daripada pasangan, atau kedua-duanya sekali
  • Berlaku perselisihan faham, pertengkaran antara pasangan tanpa sebab, atau sebab-sebab yang kecil dan tidak munasabah, juga di kalangan anak-anak yang menyebabkan suasana keluarga sentiasa tegang dan kucar-kacir
  • Timbul rasa was-was syaitan dalam hati yang boleh menyebabkan isteri takut mendekati suami. Terasa seolah-olah suami hendak menganiayai isteri atau sebaliknya
  • Timbul rasa cemburu yang melampau sehingga menyebabkan isteri rasa berang kerana mensyaki si suami telah menduakannya, padahal suami tidak berbuat yang sedemikian. Keadaan seperti ini boleh menyebabkan isteri melarikan diri, enggan duduk berhampiran suami ataupun tidur sebilik
  • Rasa resah gelisah, sakit kepala dan buntu selagi pasangan berada di sampingnya, dan merasa lega sebaik-baik sahaja pasangan keluar dari rumah atau berada jauh dari pasangan
  • Berlaku perubahan rupa pada pandangan mata. Isteri mungkin melihat suami dengan rupa yang menakutkan atau sentiasa marah dan bengis, atau suami melihat isteri dari pandangan yang hodoh. Apa yang dilakukan oleh pasangan semuanya serba tak kena
  • Timbul desakan dalam jiwa suami untuk menceraikan isteri tanpa sebab yang jelas. Dalam hatinya timbul bisikan-bisikan yang dia telah melafazkan cerai, padahal si suami tidak berhasrat langsung berbuat demikian. Kadang-kadang lafaz cerai itu benar-benar keluar dari lidah seolah-olah ada satu kekuatan dari dalam diri melepaskan tanpa dapat dikawal. Isteri pula kadang-kadang meminta cerai bertalu-talu sambil mencabar suami berbuat demikian dalam keadaan tidak dapat mengawal diri. Ini kadang-kala membawa kepada pergaduhan fizikal di antara suami dan isteri

Rawatan Akibat Sihir Pemisah

Di Pusat Rawatan Islam Al Hidayah ini tidak menggunakan khidmat makhluk halus (samada jin Islam, khadam, syaitan atau iblis) dan tidak juga menggunakan sebarang perantaraan. Ianya berdasarkan kepada 3 amalan utama iaitu:
  • Amalan Bacaan Al-Quran
  • Berdoa memohon kepada Allah (s.w.t)
  • Memperbanyakkan Zikir (Laila hail’lallah)
Selain dari 3 amalan ini, perubatan ini menggunakan air mineral. Untuk rawatan sihir pemisah, perawat-perawat sedaya upaya berusaha untuk menangkis ilmu sihir yang dikenakan kepada mangsa dengan izin Allah s.w.t. Antara prosedur rawatannya:-
  • Jin-jin dan/atau sihir-sihir didalam tubuh badan hendaklah dikeluarkan melalui kaedah yang telah dipraktikkan oleh perawat-perawat Al-Hidayah (dengan izin Allah s.w.t) dan pesakit hendaklah datang berjumpa dengan perawat untuk rawatan
  • Membaca ayat-ayat Al-Quran khusus untuk sakit ini serta mohon doa kepada Allah s.w.t untuk sembuh dari penyakit ini

Senarai Bacaan Ayat-ayat Penawar Untuk Mangsa Sihir Pemisah

Di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah, pesakit gangguan ilmu sihir pemisah akan diberi ayat-ayat berikut untuk mereka amalkan dan seterusnya disertai dengan doa kepada Allah untuk memohon penyembuhan.  Ayat-ayat tersebut adalah:
  • Surah Al-Baqarah ayat 165 hingga 186, baca 3 kali selepas solat Magrib atau Isyak dan mohon doa kepada Allah s.w.t
  • Surah Al A’raaf  ayat 146 hingga 159, baca 3 kali selapas solat Subuh atau siang hari dan mohon doa kepada Allah s.w.t

Penutup

Ancaman sihir yang berlaku saban hari ini bukanlah suatu metafora atau omongan kosong semata-mata. Ianya adalah realiti yang terpaksa dihadapi oleh masyarakat kita di luar sana. Selagi ada rasa dendam, dengki dan iri hati, selagi itulah iblis serta bala tenteranya akan terus berusaha menjerumus manusia kepada perkara-perkara yang terkeluar dari landasan syariat Islam. Tiada jalan lain untuk menangani masalah sihir yang dihadapi selain dari mendekatkan diri kita kepada Allah.  Firman-Nya yang bermaksud;
“Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu)” - Surah At-Taghaabun Ayat 11\
Dirikanlah solat dan berdoalah kepada-Nya agar kita sentiasa dikurniakan kesabaran dan ketabahan yang tinggi untuk menghadapi ujian dan dugaan-Nya. Mohonlah kepada-Nya untuk membantu kita untuk terus istiqamah dalam beribadah kepada-Nya, diberi kekuatan untuk bermujahadah melawan serta menangkis segala hasad dengki manusia dan tipu daya iblis laknatullah. Kerana, sesungguhnya hanya Dia yang Maha Pelindung dan Maha Mengabulkan doa-doa hamba-Nya.


sumber:http://www.alhidayah-medic.com/coretan-hj-lokman/sihir-pemisah
READ MORE- Sihir Pemisah

50 Tanda-tanda Anda Terkena Sihir Dan CARA MENGATASI GEJALA SIHIR


DEFINISI SIHIR


Sihir adalah satu perbuatan hasad dengki dan sabotaj melibatkan bantuan jin dimana seseorang tersebut meminta bantuan daripada dukun ataupun pun meminta secara terus dengan syaitan untuk melaksanakan hajat buruk mereka. Sihir tergolong dalam kejahatan yang dikehendaki Allah S.W.T. Wujudnya ia di dunia ini sebagai ujian dan cubaan, walaupun tidak diredhaiNya. Allah S.W.T. melarang manusia melakukannya.


Definisi ringkas ialah, "Suatu perbuatan yang dilakukan dengan syarat-syarat yang tertentu, di bawah keadaan dan persiapan-persiapan yang aneh dengan cara-cara yang misterius." Terdapat perbezaan yang tipis antara sihir dengan mukjizat. Mukjizat mengubah sesuatu hakikat ( realiti ) dengan percubaan yang betul-betul terjadi, dan mukjizat inilah yang menjadi rahsia masuk Islamnya para penyihir Fir'aun.

Jenis-jenis sihir adalah :--Sihir Rumahtangga/Perceraian-Sihir Pengasih/Guna-guna-Sihir Tipuan Pandangan/Silap Mata-Sihir Gila-Sihir Santau-Sihir Kelesuan Badan-Sihir Penyakit Anggota Badan-Sihir Penghalang Pernikahan.


Tanda-tanda Terkena Sihir
  1. Sakit kepala selepas waktu asar keatas.
  2. Badan terasa berat dan malas.
  3. Sukar mendapat jodoh biarpun rajin bercinta.
  4. Badan terasa bisa-bisa, gatal-gatal atau miang tak tentu masa.
  5. Sakit ketika ziarah orang meninggal.
  6. Sukar tidur malam mimpi yang takut-takut.
  7. Sakit pinggang tanpa sebab.
  8. Sakit dada bila waktu asar ke atas.
  9. Mimpi melihat binatang seperti ular, binatang bisa dan sebagainya.
  10. Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.
  11. Bermimpi di tempat tinggi dan tak jumpa jalan pulang.
  12. Bermimpi di tempat yang kotor.
  13. Sakit anggota badan tertentu seperti kaki terasa bahang panas selepas waktu asar.
  14. Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
  15. Bayi kerap menangis bak kena sampuk.
  16. Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil makin susah nak bertemu dan duduk berbicara.
  17. Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
  18. Malas beribadat.
  19. Nyanyuk ketika usia masih muda.
  20. Panas baran tak menentu biarpun perkara remeh.
  21. Sikap berubah secara mendadak. Lebih kepada watak atau moral yang rosak. Mengadu domba.
  22. Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-Quran.
  23. Suka melakukan tabiat buruk tak suka berkawan dengan orang budiman atau benci alim ulama.
  24. Kerap sendawa bila mendengar al-Quran.
  25. Kerap keguguran.
  26. Gagal melakukan hubungan kelamin.
  27. Mengantuk serta gelisah bila dengar al-Quran.
  28. Suka tengok bulan mengambang di tingkap.
  29. Darah haid turun lebih 15 hari.
  30. Batuk yang berpanjangan.
  31. Selalu ditindih ketika tidur.
  32. Kuat berangan-angan ke arah yang karut tanpa cita-cita yang baik.
  33. Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
  34. Nafsu seksual yang melampau.
  35. Selalu melihat kelibat dirumah.
  36. Terasa diri selalu diperhatikan.
  37. Mandul biarpun telah buat pemeriksaan tubuh badan normal.
  38. Kerap mendengar sesuatu bisikan. Terkadang jelas di telinga.
  39. Melihat jin atau lembaga hitam secara terus.
  40. Sakit mental atau gila secara tiba-tiba padahal sebelum nya amat aktif & waras.
  41. Temat asyik melihat babak pergaduhan baik nyata atau lakonan di kaca TV juga filem di pawagam. Benci drama keluarga bahagia, drama cinta yang memberikan contoh teladan yang baik.
  42. Demam yang berterusan; suhu badan naik terutama ketika tengah hari, Maghrib, tengah malam dan Subuh.
  43. Suka tengok cermin lama - lama.
  44. Sakit kepala, sesak nafas, sakit macam-macam tetapi apabila pergi jumpa doktor, doktor kata takde apa-apa, normal. 
  45.  Bila x-ray, terjumpa macam2 benda2 yang mustahil masuk dalam badan seperti staples, paku, paper clip dan sebagainya. 
  46.  Barang-barang electronic di rumah cepat rosak jika diguna oleh yang kena sihir. (Seperti TV, radio, mesin basuh, komputer dll)
  47.  Duit asyik hilang di rumah tanpa sebab; seolah-olah ada toyol yang mencurinya.
  48. Kerap bunyi goli atau kerusi ditarik di atas siling rumah. 
  49. Tak suka duduk rumah. Lebih suka dan tenang di luar rumah. 
  50. Dengar orang yang dikenali (misalan: adik, abang, suami isteri... dll) panggil tapi tengok tak ada orang. 

CARA MENGATASI GEJALA SIHIR

Apabila telah disahkan seseorang itu terkena sihir samada dari segi fizikal, mental atau spiritual, maka dalam dalam konsep Islam, tiap-tiap yang bermasalah ada penyelesaiannya. Tiap-tiap penyakit ada penawarnya. Islam telah membuat beberapa peraturan untuk mengatasi penyakit disebabkan sihir. Terutamanya setelah kita melihat fakta yang jelas bahawa Nabi Muhammad s.a.w. pernah terkena sihir dalam kisah yang terkenal dengan Labid bin A'sam. Peristiwa ini berlaku untuk memberitahu kita bahawa terdapat ayat Al-Qur'an yang dinamakan Al-Mu'awwizat, iaitu beramal bersungguh-sungguh dan yakin dengan ayat-ayat itu sehingga ia menjadi penawar.

Begitu juga dengan ayat Kursi dan memang dari kaedahnya ayat tersebut adalah pengubat dan penyembur sihir. Malah Nabi Muhammad s.a.w. telah menyebut secara terperinci bahawa sihir itu boleh diubati dengan membaca enam ayat pertama surah Al-Baqarah, tiga ayat daripada surah Al-Baqarah iaitu ayat 255, 256 dan 257 dan tiga ayat terakhir daripada surah tersebut. Ayat-ayat ini hendaklah diamalkan dengan penuh yakin bahawa Allah S.W.T. boleh menyembuhkan sihir.

Ayat-ayat tersebut adalah seperti berikut :-
1.)    Surah Al-Baqarah 2 : 1-6
2.)    Surah Al-Baqarah 2 : 255-257
3.)    Surah Al-Baqarah 2 : 284-286

Insya-Allah sembuh
READ MORE- 50 Tanda-tanda Anda Terkena Sihir Dan CARA MENGATASI GEJALA SIHIR