Saturday, 8 November 2014

Kisah Benar Anneliese, Maut Selepas Dirasuk Entiti Misteri!

 Dilahirkan pada 21 September 1952 di Jerman, Anneliese Michel menjalani kehidupan normal sama seperti gadis seusianya.


Anak kepada pasangan Josef dan Anna Michel ini dibesarkan dalam pegangan Katolik yang kuat.

Anneliese bersama keluarganya
Gadis ini dikenali sebagai seorang yang periang dan disukai ramai. Namun, itu semua sebelum Anneliese ditimpa penyakit misteri yang bermula pada tahun 1968.

Pada mulanya, doktor mengatakan gadis ini sekadar menghidap penyakit batuk kering. Dia diberikan rawatan di Hospital Mittelberg, Jerman. Setelah sembuh, Anneliese dibenarkan pulang semula ke rumah.

Seperti biasa, Anneliese memulakan persekolahan di sekolah menengah Aschefenburg. Semuanya bermula dengan lancar sehinggalah Anneliese tiba-tiba diserang penyakit misteri. Anneliese menghadapi kesukaran untuk bertutur.


Anneliese Michel semasa menderita kerasukan
Dia juga sukar berjalan dan sering berpaut pada meja, kerusi atau apa-apa sahaja yang berada dalam capaiannya untuk berdiri.

Pada tahun 1973, Anneliese mula ditimpa kemurungan yang serius. Perubahannya mendadak dan disedari oleh orang-orang disekelilignya.

Semasa upacara menghalau syaitan
Keadaan itu berlanjutan agak lama sehinggalah dia mengadu melihat bayangan misteri yang menyeramkan dan sering menghantui dirinya.

Anneliese sering menggambarkan bahawa dia melihat raut misteri wajah syaitan pada dinding rumahnya. Anneliese menyatakan bahawa syaitan itu mempunyai tujuh tanduk dan mahkota.

Bukan itu saja, ahli keluarga juga pernah beberapa kali melihat Anneliese dalam keadaan tercampak, seperti dibaling ke tanah.

Yang misterinya, tidak kelihatan sesiapa pun yang memperlakukan gadis itu sedemikian rupa.

Pernah suatu hari, sewaktu mereka sekeluarga sedang menikmati makan malam, kedua-dua tangan Anneliese secara misteri membengkak secara mendadak sebelum dia terlambung ke belakang daripada kerusi yang didudukinya. Gadis itu hanya mampu menjerit meminta pertolongan.

Josef dan Anna tahu ada benda misteri berlaku dan menggangu Anneliese. Apatah lagi keadaan gadis itu semakin buruk setiap hari. Dia mula mengamuk dan melakukan perkara pelik dan misteri termasuklah menjilat air kencingnya sendiri.

Anneliese memakan lalat, labah-labah dan juga pernah menelan kepala burung yang sudah mati. Pada ketika yang lain, gadis itu akan merangkak masuk ke bawah meja dan menyalak seperti anjing selama dua hari.

Menjerit dan mengoyakkan bajunya sudah menjadi aktiviti misteri yang dilakukannya setiap hari.

Tidak sanggup melihat anak gadis mereka terseksa, pasangan suami isteri itu bertindak menghubungi paderi, dengan harapan paderi akan menggunakan cara alternatif untuk memulihkan keadaan misteri yang dialami Anneliese.

Sebelum bersetuju memberikan khidmat exorcism kepada Anneliese, Paderi Arnold pernah membawa gadis itu bertemu ramai doktor untuk merawat penyakit misteri itu namun buntu.

Menurut doktor, Anneliese menghidap sejenis sawan dan hanya diberikan pil bagi membantu menenangkan dirinya.

Dua orang paderi yang mulanya tidak percaya Anneliese dirasuk terdiam apabila mereka menyaksikan sendiri bagaimana gadis itu dilambung dan dihempas secara misteri ke lantai tanpa ada sesiapa yang mengangkat atau mencampakkannya.

Melihatkan keadaan misteri yang mengganggu gadis itu, pada tahun 1975, ketua paderi dikawasan tersebut telah memberi kebenaran kepada Paderi Arnold Renz dan Paderi Ernst Alt untuk menjalankan ritual exorcism (pengusiran syaitan) terhadap Anneliese.

Rawatan berlangsung selama 10 bulan untuk merawat penyakit misteri tersebut. Dalam tempoh itu, sebanyak 67 kali ritual tersebut dijalankan.

Setiap minggu, beberapa kali gadis itu menjalani kaedah spiritual yang menyeksakan. Kesemua ritual untuk menghalau gangguan misteri itu turut dirakamkan dalam bentuk audio.

Anneliese turut menghadapi kecederaan lutut yang serius sepanjang menjalani proses exorcism. Gadis ini perlu melutut lebih daripada 600 kali setiap kali ritual yang memakan masa berjam-jam lamanya.

Hasil daripada ritual untuk menghalau gangguan misteri tersebut, kedua-dua paderi mendakwa dapat mengesan enam jenis syaitan yang telah merasuk Anneliese iaitu Judas, Lucifer, Hitler, Nero, Fallen Priest dan Cain.

Sekalipun telah berpuluh-puluh ritual dijalankan untuk menghalau syaitan misteri yang dikatakan merasuk tubuh gadis itu, semuanya gagal.

Anneliese terus hidup terseksa dan akhirnya meninggal dunia pada 1 Julai 1976, selepas lapan tahun bertarung dengan 'penunggu misteri' yang menguasai dirinya.

Hasil bedah siasat mendapati kematian misteri Anneliese Michel disebabkan kekurangan air dan zat makanan. Dia juga menghidapi demam panas dan Pneumonia ketika itu. Berat badan Anneliese sewaktu kematiannya hanyalah lebih kurang 30 kilogram.

Dua tahun selepas peristiwa misteri itu, mahkamah memutuskan kedua-dua ibu bapa Anneliese beserta dua paderi yang merawatnya didapati bersalah atau tuduhan menyebabkan kematian Anneliese. Kesemua mereka dipenjarakan selama enam bulan.

Selepas lebih 30 tahun kematian Anneliese yang begitu misteri, banyak pihak yang semakin meragui dia benar-benar dirasuk. Mereka mempersoalkan ubat-ubatan yang diberikan kepadanya.

Ramai yang bersetuju bahawa Anneliese mungkin menderita kerana penyakit schizophrenia atau sejenis gangguan mental. Jika diberikan rawatan yang betul, mungkin Anneliese masih boleh diselamatkan.

Namun, dari sudut lain pula, tiada siapa mampu menerangkan kejadian misteri bagaimana gadis itu dilambung dan dihempas ke tanah.

Begitu juga dengan rakaman audio yang memperdengarkan suara misteri yang pelik Anneliese yang dikatakan berbicara dalam bahasa kuno lama yang sudah tidak digunakan lagi ketika itu.

Sehingga kini, persoalan misteri apa sebenarnya yang membunuh Anneliese masih menjadi tanda tanya. Tiada jawapan tepat yang dapat diberikan.


Malah, kisah misteri yang menimpa Anneliese turut diangkat ke layar perak menerusi filem seram, The Exorcism of Emily Rose yang ditayangkan pada tahun 2005.

Sumber infoduniaaku.blogspot.com
READ MORE- Kisah Benar Anneliese, Maut Selepas Dirasuk Entiti Misteri!

Friday, 7 November 2014

KULIM- Terakam Gambar Pocong Di Bilik Mayat

KULIM – Lain yang dirakam, lain yang dapat!

Seorang kakitangan awam terkejut apabila kamera telefon bimbitnya merakam objek aneh berhampiran bilik mayat di sebuah hospital, malam kelmarin.

Dia yang enggan dikenali berkata, kejadian berlaku ketika dalam perjalanan keluar ke tempat letak kereta dan ingin mengambil gambar kerusi roda bagi tujuan sumbangan.

Katanya, setelah sampai ke rumah, dia melihat semula beberapa gambar diambil sebelum terlihat imej asing seperti pocong di laluan bilik mayat berkenaan.

Sementara itu, Ketua Pegawai Penguatkuasa dan Pendaftar Nikah, Pejabat Agama Islam Daerah Kulim (PADK), Azmi Rejab berkata, kewujudan syaitan dan iblis adalah benar dan sentiasa menyesatkan manusia.

“Kita tidak perlu takut dengan kehadiran imej sedemikian sebaliknya kita perlu terus beriman kepada ALLAH SWT,” katanya.

Kalau dilihat pada gambar, imej berbungkus sedang duduk di kerusi depan bilik mayat memang kelihatan amat jelas, justeru mustahil kalau tukang ambil gambar ni tak perasan ianya ada sewaktu butang kamera ditekan betul tak?

Memang meremang roma dibuatnya….

Sumber: Sinar Harian Online
READ MORE- KULIM- Terakam Gambar Pocong Di Bilik Mayat

Thursday, 6 November 2014

Cerita Sebenar Ustaz Yang Temui Jenazah Ahmad Rafikin Selepas Azan 3 kali



Pelajar Sekolah Menengah Sains (SMS) Sultan Mahmud yang hilang ketika menyertai acara maraton Cabaran Antarabangsa Gunung Terom, Sekayu, ditemui mati, kira-kira jam 6.35
petang tadi. Allahyarham Ahmad Rafikin Azman, 16, ditemui anggota pasukan mencari dan menyelamat tersepit di celah batu, tidak jauh dari trek perlumbaan, lapor sebuah portal berita. Jenazahnya dibawa turun ke kaki gunung pada kira-kira jam 6.50 petang dan dibawa ke Hospital Hulu Terengganu untuk dibedah siasat. Berikut merupakan cerita kawan kepada ustaz yang menemui jenazah arwah Ahmad Rafikin.


Ni gambar aku amik masa ustaz ni azan. Lepas azan 3 kali angin kuat menyapa dan masa tu ustaz ni berkomunikasi dengan benda tu. Bawah jambatan tu la diorang ada terdengar seperti orang menangis minta tolong tapi cari punya cari tapi tak jumpa. Aku yang terlibat dalam operasi ni pun macam tak caya. Kata ustaz tadi takda mende pun (dia macam menyembunyikan sesuatu). Korek punya korek. Ustaz tu cerita ada 3 orang, dua lelaki dan seorang perempuan tua. Seorang budak remaja perempuan, cucu kepada si tua tadi berkenan dengan arwah. Macamana cucu tu leh berkenan dengan arwah Ustaz tak cerita sebab ustaz pun tak tahu. Dekat-dekat kawasan tu ada pintu gerbang alam kita dan alam dia. Kedudukan gerbang tu depan sedikit dari jambatan gantung yang kedua. Al Fatihah kepada adik Ahmad Rafikin. Semoga keluarga tabah.

Ketika Ustaz Sedang Melaungkan Azan

Penduduk dan para penyelamat membuat solat hajat dan doa di air terjun.

Gerbang Yang Dikatakan Pintu antara Alam Kita dan Alam Mereka

READ MORE- Cerita Sebenar Ustaz Yang Temui Jenazah Ahmad Rafikin Selepas Azan 3 kali

Tuesday, 4 November 2014

Kisah Seram - Tengkorak Terbang di Bukit Seri Alam

Pada mulanya dia menyangka objek bulat yang terawang-awang di dalam semak, di atas bukit belakang rumah orang tuanya itu, hanya sehelai daun terap kering yang tersangkut pada sawang labah-labah.

Sebab itu, dia terus melangkah ke depan bersama dua rakannya, tanpa berfikir apa-apa yang pelik akan dihadapinya hari itu. Bagaimanapun apabila objek bulat itu didekatinya, peluh di badannya terus saja tersimbah.

Matanya tidak berkelip dan jantungnya pula bagaikan mahu gugur apabila terpandang objek bulat berwarna coklat kehitaman itu adalah tengkorak manusia. Paling mengerikan tengkorak itu pula terbang ke kiri ke kanan, seperti mahu menghalang perjalanannya, sambil asap mula keluar berkepul-kepul.


Ketika itu dia dan dua orang kawannya bercadang menyumpit monyet di atas bukit, terpaksa membatalkan hasrat mereka. Dalam sesaat itu juga mereka berlari susup-sasap pulang ke rumah.

Tidak cukup dengan gangguan tengkorak terbang, beberapa hari selepas itu dia diganggu pula dengan kehadiran seorang perempuan berbaju putih yang dilihatnya duduk di dahan pokok tinggi. Bukan dia saja yang melihatnya, malah dua rakannya juga terpandang perempuan berbaju putih berkilat di atas pokok itu.

Dua kisah itu adalah antara gangguan yang pernah berlaku di perkampungan Orang Asli Bukit Cahaya Seri Alam, di Shah Alam beberapa tahun lalu, sebelum berakhir apabila sebuah surau dibina di situ dan ramai pula penduduknya memeluk agama islam.

Cerita menyeramkan mengenai gangguan tengkorak berterbangan dan langsuir itu diceritakan sendiri oleh Ramli Hamid, 31, dalam kunjungan ke pekampungan Orang Asli bersempadan dengan Taman Pertanian Bukit Cahaya Seri Alam, baru-baru ini.

Ramli memberitahu, dia yakin tindakan sebahagian besar penduduk di situ memeluk Islam adalah antara punca sehingga kini makhluk halus tidak lagi muncul dan mengganggu.

“Walaupun kejadian itu berlaku beberapa tahun lalu, saya tetap ingat dan apabila difikir-fikirkan,terasa betapa agung kebesaran Islam. Manakan tidak, apabila ramai orang kami memeluk Islam dan surau pula dibina di sini, gangguan itu tidak berlaku lagi !” katanya seperti lega.

Ketika menceritakan kejadian terserempak tengkorak manusia berterbangan di atas bukit di belakang rumah orang tuanya, Ramli memberitahu ketika itu dia bersama dua rakannya mendaki bukit pergi menyumpit.

“Kejadin itu berlaku ketika senja. Masa itu fikiran kami hanya ingatkan monyet yang mahu disumpit. Sebagai anak Orang Asli yang biasa dengan hutan, kami juga tidak pernah menyimpan rasa takut. Kalau takut pun hanyalah untuk berhati-hati kalau-kalau terserempak binatang buas seperti harimau,” beritahunya.

Bagaimanapun, hasrat menyumpit terbantut tiba-tiba apabila dia terpandang satu objek bulat macam sehelai daun terap kering. Ia bergantung-gantungan di atas bukit tempat dia dan kawan-kawannya mendaki.

“Apabila semakin dekat, apa yang saya sangkakan tenyata meleset. Selepas diamat-amati, barulah saya tahu objek bulat itu sememangnya tengkorak. Sudah tentu kami tergamam !” katanya.

Menurut Ramli, tengkorak itu kelihatan mengacah-acah ke arah dia dan kawan-kawannya beberapa kali seperti mahu menghalang mereka meneruskan perjalanan ke atas bukit. Ketika itu hari memang sudah senja dan keadaan pula mulai gelap.

Ramli pada mulanya merasakan dia seperti bermimpi, tetapi apabila dua kawannya yang lain juga memberitahu nampak tengkorak yang sama, dia terus berlari pulang. Dia diikuti kawan-kawannya. Mereka tidak menoleh ke belakang lagi kerana terlalu terkejut terpandang tengkorak terbang.

“Selepas kejadian itu kami bertiga demam seminggu. Saya tak tahu sebabnya. Bagaimanapun saya rasa mungkin juga sebab terkejut diganggu tengkorak terbang yang kami nampak di atas bukit itu,” katanya.

Kejadian itu menurut Ramli memang dilihatnya sendiri dan bukan diceritakan berdasarkan fantasi. Bagaimanapun, dua rakannya yang turut sama melihat gangguan tengkorak itu tiada di perkampungan itu. Mereka belum pulang bekerja.

Gangguan yang pernah berlaku, menurut Ramli lagi tidak berakhir di situ. Tidak cukup dengan gangguan tengkorak terbang, beberapa hari selepas itu Ramli mengalami gangguan yang lain pula.

Ketika itu, Ramli dan kawan-kawannya dalam perjalanan pulang dari kedai, kira-kira pukul 11.00 malam. Mereka berjalan kaki, menyusur jalan berbukit sebelum sampai ke perkampungan Orang Asli yang sebelum itu dikenali dengan nama Kampung Orang Asli Air Kuning.

“Pada masa mula-mula mendaki jalan bukit yang di kelilingnya penuh hutan, saya dah rasa hati berdebar-debar. Saya buat tak kisah, sambil itu berjalan terus untuk pulang ke rumah.

“Tapi ketika tiba berdekatan tangki air, bulu roma saya tiba-tiba menegak sebaik saja hidung mula terhidu bau wangi pada sebelah malam kata orang tua-tua, biasanya menandakan ada makhluk halus tidak jauh dari kawasan itu.

“Saya kuatkan hati supaya tidak takut. Tapi kawan-kawan saya di sebelah mula saling berpandangan. Mungkin mereka juga terhidu bau wangi itu. Belum sempat kami bertanya atau bercakap apa-apa, saya terpandang satu lembaga wanita berbaju putih labuh di atas pucuk pokok yang tinggi,” katanya.

Serentak itu, tambah Ramli,kawan-kawannya mencuit tangan masing-masing. Ramli memang nampak wanita itu duduk sambil tubuhnya terhayun-hayun setiap kali dahan pokok itu ditiup angin.

“Tidak lama selepas itu kami terdengar bunyi perempuan ketawa dan mengilai. Memang bunyi itu datangnya dari arah wanita di dahan pokok yang tinggi itu. Kami tercegat ketakutan. Tapi masih juga melihat wanita berbaju putih di atas pokok itu,” katanya.

Pada masa itu, kata Ramli, dia teringat kata-kata orang tua-tua di perkampungan Orang Asli itu. Wanita berbaju putih yang sering duduk di dahan pokok tinggi dan mengilai itu adalah langsuir.

“Dalam gelap malam, kami berlari laju mahu sampai segera ke rumah masing-masing. Teringat pada perempuan berbaju putih itu, kami teringat pula pada tengkorak terbang di kampung kami sebelumnya,” kata Ramli lagi.

Apabila tiba di rumah, badannya terus sahaja menggigil dan beberapa hari pula dia diserang demam lagi kerana terkejut.

Menurut Ramli, dia terdengar orang tua-tua kampung itu berpendapat, gangguan yang berlaku mungkin berpunca daripada kuasa halus yang meracau dan bebas lepas, terutama apabila ada kubur lama di perkampungan itu dikatakan diceroboh pihak tertentu sebelum itu.

Selepas itu, dua tiga kali lagi dia dan kawan-kawannya terserempak dengan gangguan yang sama, terutama daripada tengkorak yang dilihatnya sering terbang di kawasan berbukit tidak jauh di belakang rumahnya.

Hanya apabila ramai Orang Asli di kampung itu memeluk agama Islam beberapa tahun lalu, barulah Ramli dan kawan-kawannya perasan gangguan langsuir dan terngkorak berterbangan itu tidak lagi berlaku.

“Apabila surau mula dibina di sini, saya dan kawan-kawan rasa banyak sangat perubahan yang berlaku. Gangguan yang pelik-pelik semakin tiada. Kami tidak lagi melihat tengkorak berterbangan ataupun langsuir duduk di dahan pokok tinggi,” katanya.

Bagaimanapun, satu hal yang Ramli percaya hingga kini ialah dengan pembinaan surau di kampung itu memberi rahmat yang cukup besar kepada penduduk Orang Asli di situ.

“Setiap kali azan kedengaran dari surau, kami rasa kampung ini nyaman dan tidak diganggu makhluk halus lagi. Saya percaya makhluk halus tidak berani mengganggu lagi kerana perkampungan ini ada surau dan sering kedengaran azan setiap kali masuk waktu sembahyang,” tambahnya.

Tuk Batin perkampungan itu, Mat Shah Abdullah, juga mengesahkan ada anak buahnya memberitahu gangguan yang dihadapi termasuk gangguan tengkorak berterbangan seperti dialami Ramli.

“Saya belum pernah terserempak, tapi memang anak buah saya ada mengadu mereka melihat sendiri tengkorak dan langsuir yang diceritakan itu. Apa yang diceritakan Ramli itu pernah juga diceritakan kepada saya,” katanya.

Bagaimanapun, seperti Ramli, Mat Shah juga percaya gangguan makhluk halus itu mula hilang apabila penduduk di situ semakin ramai memeluk Islam dan selepas sebuah surau dibina untuk kegunaan mereka beibadat.

Kini Mat Shah dan Ramli yang berkerja sebagai Pembantu Am di Masjid Negeri Shah Alam, bersyukur kerana kampung mereka semakin aman.

Namun Mat Shah sentiasa memastikan anak-anak buahnya tidak bercakap besar selepas beberapa tahun tidak lagi terserempak gangguan tengkorak dan langsuir yang menakutkan itu.

“Sebagai orang Islam kita kena percaya pada Allah Taala. Bagaimanapun, jangan sampai lupa diri dan sering pula bercakap besar kerana Allah Taala boleh menguji kita bila-bila masa sahaja,” katanya.

Mat Shah yakin perkampungan yang mereka duduki itu bukan sahaja akan lenyap daripada segala gangguan atau cerita-cerita misteri makhluk halus, tetapi turut akan terus maju tidak lama lagi.

Malah beliau tidak segan-segan bercerita mengenai cadangan kerajaan untuk memajukan tanah perkampungan Orang Asli itu tidak lama lagi.

Dengan cadangan pembangunan yang telah dirancang kesemua penduduk Orang Asli di situ akan memiliki rumah yang dikatakan setaraf reka bentuk dan nilainya dengan rumah banglo, milik orang berada.

“Saya dengar rumah yang akan diberikan kepada kami itu bernilai lebih RM200,000,” kata Mat Shah sambil tersenyum memberi makna berterima kasih kepada kerajaan negeri yang sentiasa memberi perhatian pada nasib Orang Asli Selangor (HAK)
READ MORE- Kisah Seram - Tengkorak Terbang di Bukit Seri Alam

AWAS !!! Tempat-Tempat Angker di Indonesia

Setelah sejenak berbincang tentang kota-kota berhantu dan penuh misteri yang berada di belahan dunia bagian Barat, kali ini cerita akan difokuskan pada cerita hantu-hantu ‘domestik’ yang sebenarnya lebih menakutkan dibanding dengan hantu ‘mancanegara’. Sebut saja pocong, kuntilanak, godoruwo, suster ngesot, tuyul, dan sebagainya. Nah, cerita ini akan diawali dari kota metropolis terpadat sekaligus merupakan Ibu Kota Indonesia, Jakarta.

Siapa yang menyangka, kota sepadat dan seramai Jakarta ternyata memiliki sudut-sudut gelap di antara gemerlapnya lampu ibu kota. Rumah-rumah mewah, kompleks pertokoan, jembatan, terowongan, rumah sakit, bahkan taman kota juga dapat “bercerita” tentang sisi yang tidak diketahui sembarang orang.


Jangan pernah menyangka bahwa film-film Indonesia yang secara masal diproduksi bebersapa tahun terakhir, yang berkisah tentang hantu-hantu di berbagai wilayah Jakarta, hanya isapan jempol belaka. Kejadian-kejadian tersebut tidak akan pernah menjadi cerita bila tidak ada saksi atau sumber cerita ( terlepas dari benar atau bohongnya cerita dan penambahan bagian cerita ketika cerita tersebut disampaikan secara lisan—dari mulut ke mulut )

Lipstik Diskotik Blok M, Angker karena di dalam diskotik ini Khususnya diruang kamar kecil pernah terjadi pembunuhan terhadap seorang pemuda dengan julukan ‘Budi Lupus’, ia mati terbunuh dengan beberapa tikaman pisau ditubuhnya. Sosok jasadnya sering menampakan diri di dalam kamar kecil diskotik ini.

Gedung-gedung sekitar Batavia Cafe kota, Gedung-gendung disekitar Batavia Cafe dikatakan angker karena, sering telihat sosok lelaki besar berpakaian kolonial Belanda berjalan tegap melintas diantara pilar gedung-gedung tua tesebut, biasanya yang melihat adalah orang yang baru pertama kali pergi dimalam hari dan melintasi rute Jakarta Kota lewat Batavia cafe.



Selain tempat-tempat yang telah disebut, masih ada beberapa tempat yang merupakan sarana umum yang dapat diceritakan. Jembatan Kali Kalibata, Dijembatan ini bisa disebut angker oleh warga sekitar jembatan karena sering terlihat orang yang hendak bunuh diri atau bunuh diri, dan dibawah jembatan ini sering juga ditemukan mayat yang hanyut dan tersangkut pada bambu-bambu tunggak yang terdapat dibawahnya

Lapangan Gang Tuyu (Halim), Pernah kedapatan disatu sisi lapangan tersebut seorang wanita gantung diri dibawah menara tangki air, yang menurut masyarakat setempat wanita tersebut sering menampakkan diri dengan diiringi tangis yang sangat memilukan

http://seram-giler.blogspot.com/

Saluran air Pangkalan Ojek STEKPI Kalibata, Di saluran air yang dekat pangkalan ojek STEKPI pernah ditemukan mayat seorang pekerja kasar (buruh) yang terkubur hidup-hidup. Kejadian ini terjadi sebelum bangunan di sekitarnya berdiri waktu itu tempat ini disebut masyarakat setempat lapangan, karena memang dulunya ada lapangan bola yang dimiliki PT Bata.

Sebuah Hotel di depan Aquarius Mahakam, Hotel ini angker karena pernah terjadi peristiwa kematian seorang wanita muda akibat bunuh diri, kata salah satu tamu hotel ini sosok wanita itu sering menampakan wujudnya di depan kamar hotel tempat ia mengakhiri hidupnya. Benar atau tidak buktikan sendiri.

Jalan Rukun Tebet Utara, Disaat hujan rintik-rintik menjelang magrib didepan jalan rukun pernah telihat sosok lelaki bepakaian serba hitam dengan seluruh wajah ditutupi kapas dengan tangan memegang payung menatap kedepan. Kabar dari masyarakat setempat itu adalah setan salah satu warganya yang meninggal secara misterius.

Bongkaran Tanah Abang, Dilokasi rawan kejahatan ini dikatakan angker oleh warga setempat karena sudah beberapa kali ditemukan mayat tanpa identitas, biasanya mayat tersebut akibat korban kejahatan dan pembunuhnya selalu misterius dan tidak ditemukan.

Pertigaan PT.Dupa belakang Kalibata Mall, Dilokasi ini angker karena pernah terjadi peristiwa terbunuhnya seorang model yang konon pembunuhnya sampai saat ini masih belum jelas.

Danau, tempat anak-anak biasa bermain, tempat berkumpulnya keluarga untuk menghabiskan waktu berlibur, dan sarana menyalurkan hobi memancing, ternyata tak lepas dari sorotan artikel ini. Berikut akan disajikan danau-danau apa saja yang menurut saksi mata pernah terdapat 'hal-hal aneh'

Danau dikawasan perkemahan Pramuka Cibubur, Danau yang berada di areal kawasan bumi perkemahan Pramuka Cibubur ini termasuk dalam katagori angker karena didanau ini pernah ditemukan mayat seorang wanita berseragam pramuka. Kabarnya sejak kejadian itu sering terlihat sosok wanita berseragam pramuka berdiam diri menghadap danau tetapi ketika di dekati wanita berseragam pramuka itu lenyap entah kemana, yang terasa hanya hembusan angin yang menerpa wajah orang yang mendekatinya.

Danau taman makam pahlawan Kalibata, Danau ini bisa dikatakan angker karena sering kejadian terlihat sosok lelaki, wanita atau anak-anak yang asyik memandang jauh ke tengah danau tapi bila kita pastikan sosok manusia tersebut sesungguhnya tidak ada. Ada kejadian lagi kalau kita memancing sendiri ditepi danau ini, kita dilihat orang sedang mincing berduaan dengan teman, sesungguhnya kita tidak dengan siapa-siapa.

Apapun yang telah anda baca dari artikel ini, semunya bermula dan bermuara pada diri anda. Anda boleh memercayai, namun, jika tidak percaya itu adalah pilihan anda. Dan apapun pilihan anda, jangan pernah melupakan, bahwa Tuhan memiliki kekuatan di atas segalanya. Kehendak-Nya, taqdir-Nya, dan perlindungan-Nya lah yang menjadikan kita semua selamat dan merasa nyaman di manapun kita berada. Jadi, bersikaplah bijaksana dengan segala informasi dan pengetahuan yang anda dapat.


sumber: http://seram-giler.blogspot.com/2014/10/kisah-seram-awas-tempat-tempat-angker.html#ixzz3I99ORsyb
READ MORE- AWAS !!! Tempat-Tempat Angker di Indonesia

Thursday, 23 October 2014

kelemahan jin

Walaupun jin dan syaitan mempunyai kemampuan-kemampuan yang tidak dimiliki oleh manusia, akan tetapi al-Quran dengan tegas mengatakan bahawa hakikatnya syaitan dan tipu dayanya itu adalah lemah. Berikut adalah beberapa contoh kelemahan jin, di antaranya : 


1. Tidak boleh mengalahkan orang-orang soleh. Bukti bahawa syaitan atau jin tidak akan dapat mengalahkan orang soleh adalah perkataan syaitan sendiri ketika berdialog dengan Allah dalam surah al-Hijr ayat 39 - “Iblis berkata:” Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan ma’siat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya, kecuali hamba-hamba Engkau yang mukhlis di antara mereka “. (Surah Al-Hijr 15: 39-40). Dari ayat ini dapat difahami bahawa yang menyebabkan syaitan itu dapat menguasai seseorang adalah kerana perbuatan dosanya. Ketika seseorang itu dekat dengan Allah, maka syaitan akan lari dan tidak akan berani mendekatinya apatah lagi menguasainya. 


2. Syaitan takut dan lari oleh sebahagian hamba Allah Apabila seseorang betul-betul memegang ajaran agamanya dengan betul serta mengukuhkan keimanannya dengan teguh, maka syaitan akan takut dan lari. Hal ini terdapat pada diri Umar bin Khatab. Dalam sebuah hadis riwayat Imam Turmu-dzi Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda kepada Umar: “Sesungguhnya syaitan sangat takut olehmu, wahai Umar” (HR. Turmudzi). Bukan hanya kepada Umar, akan tetapi syaitan (jin kafir) juga akan takut oleh orang-orang beriman yang betul-betul dengan keimanannya. Dalam al-Bidayah wan Nihayah, Ibnu Katsir pernah mengutip sebuah hadis berikut ini: “Sesungguhnya orang mukminakan dapat mengawal (mengalahkan) syaithannya sebagaimana salah seorang dari kalian yang dapat mengawal untanya ketika perjalanan” (HR. Ahmad). 

Bahkan, apabila seseorang betul-betul, dan soleh, dia boleh membawa qarinnya (penyertanya, kerana setiap manusia itu pasti disertai oleh syaitan (jin kafir) di sebelah kirinya dan malaikat di sebelah kanan atau sering disebut dengan qarin) masuk Islam. Hal ini sebagaimana disebutkan dalam sebuah hadis riwayat Imam Muslim ini juga: “Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda:” Tidak ada seorang pun kecuali ia disertai oleh seorang qarin (penyerta) dari jin dan seorang qarin (penyerta) dari malaikat “. Para sahabat bertanya: “Apakah termasuk anda juga wahai Rasulullah?” Rasulullah menjawab: “Ya termasuk saya, hanya saja Allah menolong saya sehingga jin itu masuk Islam. Ia (jin tadi) tidak pernah menyuruh saya kecuali untuk kebaikan “(HR. Muslim). 


3. Jin takluk dan taat kepada Nabi Sulaiman. Di antara mukjizat Nabi Sulaiman adalah dapat menaklukan jin dan syaitan sehingga semuanya boleh bekerja atas perintahnya. Hal ini sebagaimana ditegaskan dalam ayat al-Qur’an berikut ini dalam surat Shad ayat 36-38: “Kemudian Kami tundukkan kepadanya angin yang berhembus dengan baik menurut ke mana saja yang dikehendakinya, dan (Kami tundukkan pula kepadanya) syaitan-syaitan semuanya ahli bangunan dan penyelam, dan syaitan yang lain yang terikat dalam belenggu” (QS. Shad ayat 36-38 ).


 Mukjijat ini diberikan kepada Nabi Sulaiman sebagai pengabulan atas doanya yang mengatakan: “Dan berikanlah kepadaku kerajaan yang tidak diberikan kepada seseorang setalahku” (QS Shad 38:35). Doa Nabi Sulaiman inilah yang menyebabkan Rasulullah tidak jadi untuk mengikat jin yang datang dengan melemparkan anak panah ke muka beliau. Dalam sebuah hadis Muslim dikatakan: “Dari Abu Darda berkata:” Suatu hari Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bangun, tiba-tiba kami mendengar Rasulullah mengatakan: “Aku berlindung kepada Allah darimu”, kemudian Rasulullah Shallallahu’ Alaihi wa Sallam juga berkata: “Allah telah melaknatmu” sebanyak tiga kali. 


Rasulullah lalu menghamparkan tangannya seolah-olah beliau sedang menerima sesuatu. Ketika Rasulullah selesai solat, kami bertanya: “Wahai Rasulullah, kami mendengar anda mengatakan sesuatu yang belum pernah kami dengar sebelum ini. Kami juga melihat anda membukakan kedua tangan anda “. Rasulullah menjawab: “Baru Iblis, musuh Allah datang membawa anak panah api untuk dipasang di muka saya, lalu aku berkata:” Aku berlindung kepada Allah darimu “sebanyak tiga kali, kemudian saya juga berkata:” Allah telah melaknatmu dengan laknat yang sempurna “sebanyak tiga kali. Kemudian saya bermaksud untuk mengambilnya. Seandainya saya tidak ingat doa saudara kami, Sulaiman, tentu saya akan mengikatnya sehingga menjadi mainan anak-anak penduduk Madinah “(HR. Muslim). 


4. Jin atau syaitan tidak dapat menyerupai Rasulullah Syaitan dan jin tidak dapat menyerupai bentuk dan muka Rasulullah saw. Oleh kerana itu, apabila seseorang bermimi melihat Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam, maka ia sungguh telah melihatnya. Dalam hadis sahih dikatakan: “Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda:” Sesiapa yang bermimpi melihatku, maka dia sungguh telah melihatku, kerana syaitan tidak dapat menyerupaiku “(HR. Muslim).


 5. Jin dan syaitan tidak boleh melewati batas-batas tertentu di langit Sekalipun jin dan syaitan mempunyai kelebihan dapat bergerak dengan cepat, akan tetapi mereka tidak akan dapat melepasi batas-batas yang telah ditetapkan yang tidak dapat dilalui selain oleh para malaikat. Kerana apabila mereka berani melaluinya, maka mereka akan binasa dan hancur. Kerana itu pula, jin tidak dapat mengetahui dan mencuri maklumat dari langit sehingga apa yang dibisikkannya ke tukang-tukang ramal dan dukun adalah kebohongan semata. Untuk lebih jelasnya akan hal ini, dapat dilihat dalam surah al-Rahman ayat 33-35). 


6. Jin tidak dapat membuka pintu yang sudah ditutup dengan menyebut nama Allah Dalam sebuah hadis Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda : “Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda:” Tutuplah pintu-pintu, dan sebutlah nama Allah (ketika menutupnya), kerana syaitan tidak akan membuka pintu yang sudah dikunci dengan menyebut nama Allah. 

Tutup jugalah tempat air minum (qirab dalam bahasa Arab adalah tempat menyimpan air minum yang diperbuat dari kuit binatang) dan bekas-bekas kamu (untuk masa sekarang seperti almari, bupet, peti sejuk dan lain) sambil menyebut nama Allah, meskipun kamu hanya menyimpan sesuatu di dalamnya dan (ketika hendak tidur), matikanlah lampu-lampu kalian “(HR. Muslim). Sumber 
READ MORE- kelemahan jin

Tuesday, 21 October 2014

ditindih sesuatu ketika tidur

#pengkongsian rakan yg pernah ditindih ketika tidur

Seringkali kita mendengar ade org ketika tidur ditindih oleh sesuatu makhluk ghaib sehingga terasa lemas.
begitu juga yang terjadi pada saya beberapa kali (jarang2) terasa ditindih oleh makhluk ghaib tersebut..
perkara itu terjadi 3tahun lepas..Alhamdulilah saya tidak terkena lagi  sejak dari itu.
Namun baru2 ini saya telah terkena perkara yang sama sebanyak 2 kali. Kali pertama,bila saya tidur meniarap saya tidak ditindih oleh sesuatu
tetapi seluruh badan saya tidak boleh bergerak..tangan dan kaki terasa seperti diikat.nak menjerit tetapi terasa suara sperti tersekat tidak terkeluar kata-kata.yg ade cume laungan dalam hati..
Semalam berlaku hal yang serupa tangan dan kaki sperti diikat dalam hati menjerit 'aku tak nak mati lagi'
(terasa betul banyak dosa dan sedikit amalan)
saya terasa kejadian ni mmg terjadi apabila saya berkeadaan sedih...sebelum tidur sudah membaca Al Quran tetapi tetap di ganggu
buktinya syaitan mudah hampir kepada orang yang lemah
ajal di tangan Tuhan cume saya berdoa mudahan2 saya tidak mati dalam keadaan tidur(mati dalam sesat) tanpa sempat mengucap.
READ MORE- ditindih sesuatu ketika tidur

Tips Elak Ditindih Oleh Hantu Sewaktu Tidur

Untuk pengetahuan anda, syaitan bukan sahaja mempengaruhi hati manusia tetapi juga mimpi yang dialami oleh manusia. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam menjelaskan:
الرُّؤْيَا الصَّالِحَةُ مِنْ اللَّهِ وَالْحُلُمُ مِنْ الشَّيْطَانِ فَإِذَا حَلَمَ أَحَدُكُمْ حُلُمًا يَخَافُهُ 
فَلْيَبْصُقْ عَنْ يَسَارِهِ وَلْيَتَعَوَّذْ بِاللَّهِ مِنْ شَرِّهَا فَإِنَّهَا لاَ تَضُرُّهُ 
Mimpi yang baik adalah dari Allah manakala mimpi yang buruk adalah dari syaitan. Maka apabila seseorang kalian mengalami mimpi buruk yang menakutkannya, hendaklah dia meludah ke arah kirinya dan minta perlindungan dari Allah dari keburukannya kerana setelah itu ia (mimpi tersebut) tidak akan mengakibatkan apa-apa kemudaratan.
Rasulullah s.a.w. mengajar kita agar berlindung kepada Allah apabila didatangi mimpi-mimpi yang menakutkan, dengan menyebut a’uzubillah, ayat Tiga Qul dan sebagainya, kemudian meludah (hoiit ptuihh!) ke bahagian kiri dengan tiga kali ludah, yang ringan (anda jangan ludah betul-betul pulak ok! sekadar memadai dengan isyarat hembusan semata-mata, dengan tanpa mengeluarkan sedikit pun air liur basi dari mulut anda), kemudian cuba beralih tempat tidur iaitu dengan mengubah posisi tidur. Daripada mengiring kiri, ubah mengiring kanan atau pindah ke tempat lain.
Rasulullah juga mengajar kita agar mengibaskan tempat tidur sebanyak tiga kali dengan kain sebelum baring. Rasulullah pada setiap malam ketika berada di tempat pembaringan, merapatkan kedua-dua belah tapak tangannya kemudian meniup kedua-duanya dan membaca surah Tiga Qul, kemudian menyapu badannya dengan kedua-dua tapak tangan, yang dimulakan daripada kepala, muka dan seluruh tubuh yang tercapai oleh kedua-dua tapak tangannya sebanyak tiga kali.
Yang dimaksudkan dengan Tiga Qul di sini ialah surah an-Nas, al-Falaq dan surah al-Ikhlas. Serahlah diri kepada Allah. Terlalu banyak doa yang boleh dibaca yang berkaitan dengannya di antaranya ialah doa yang bermaksud, Ya Allah, dengan menyebut nama-Mu, ya Tuhanku kuletakkan lambungku, maka ampunilah dosaku.
Setelah itu barulah membaca ayat al-Kursi dengan lidah. Baca ayat al-Kursi dalam hati apabila lidah mula tidak berupaya menyebutnya sehingga tertidur. Disebutkan dalam sebuah hadis bahawa orang yang membaca ayat al-Kursi ketika berada di tempat pembaringan, Allah akan mengutus dua malaikat menjaganya sehingga subuh. 
Perbanyakkan istighfar ketika di tempat pembaringan. Allah mengampuni dosa-dosa mereka yang beristighfar tiga kali ketika berada di tempat pembaringan biarpun dosanya sebanyak buih di laut, sebanyak bintang di langit ataupun sebanyak pasir di pesisiran pantai. Akhir sekali jangan lupa membaca Sayyidul Istighfar (Penghulu Istighfar).
Banyak kaedah yang merangkumi zikir-zikir dan kaifiat tertentu yang diajar oleh Rasulullah dalam usaha mengatasi masalah tidur. Kaedah ini berbeza-beza, menurut tahap-tahap serius gangguan yang dialami. Perbanyakkan istighfar ketika di tempat pembaringan. Allah mengampuni dosa-dosa mereka yang beristighfar tiga kali ketika berada di tempat pembaringan biarpun dosanya sebanyak buih di laut, sebanyak bintang di langit ataupun sebanyak pasir di pesisiran pantai.
Akhir sekali jangan lupa membaca Sayyidul Istighfar (Penghulu Istighfar). Banyak kaedah yang merangkumi zikir-zikir dan kaifiat tertentu yang diajar oleh Rasulullah dalam usaha mengatasi masalah tidur. Kaedah ini berbeza-beza, menurut tahap-tahap serius gangguan yang dialami. Wallahualam
Sumber:
http://sapikpotrait.blogspot.com/2014/04/anda-selalu-ditindih-oleh-hantu-sewaktu.html

READ MORE- Tips Elak Ditindih Oleh Hantu Sewaktu Tidur

Sunday, 19 October 2014

Gambar HANTU PELESIT Terakam Disyiling Asrama Sebuah Sekolah

Gempar!! apabila seorang tukang kayu yang sedang membaiki syiling di sebuah asrama ternampak satu lembaga sedang berdiri di atas syiling tersebut, lalu dia merakam imej lembaga itu.. menurut tukang kayu itu lembaga yang berjaya dirakam itu berukuran dalam 15 sentimeter tinggi seperti sedang bergayut dan memerhatikannya.. Baru kali inilah Nh tengok gambar HANTU PELESIT ni, biasanya kalau nampak pun pelesit tu macam biasa jelah, tapi gambar ni lain dari yang lain... jom kita tengok dulu...





Bila Nh tengok betul-betul nampak macam anak patung lah pulak.. ermm.. wallahualam..


Setelah berjaya merakam gambar HANTU PELESIT ni tukang kayu tersebut menunjukkannya kepada seorang pengamal perubatan tradisional... baca petikan dibawah ini..


Pengamal perubatan itu bekata, pelesit di gunakan sebagai alat perantaraan dan boleh dijadikan orang suruhan serta sering digunakan oleh pengamal perubatan yang mengamalkan ilmu sihir..


Pelesit ini mempunyai keluarga sendiri, kadang-kadang ianya bertiga dan adakala ia hidup berlima..


"Pelesit juga mempunyai ibu bapa seperti kita. Mereka ini akan menjadi orang suruhan atau orang perantaraan bagi mana-mana pengamal ilmu sihir" katanya.


Menurutnya, ia juga boleh mengakibatkan seseorang hilang ingatan seperti terkena histeria.
"Secara umum, pelesit bukanlah satu mahkluk yang baik dan boleh dijadikan pendamping.
Makhluk seperti ini mampu menyesatkan akidah orang ramai" katanya..

READ MORE- Gambar HANTU PELESIT Terakam Disyiling Asrama Sebuah Sekolah

Penampakan Pocong Di Foto Umroh Syahrini



READ MORE- Penampakan Pocong Di Foto Umroh Syahrini

Friday, 17 October 2014

Sihir pelalau dalam perniagaan



Pagi tu selepas membantu pembantu kedai membuka kedai dan mengemaskini barangan jualan,aku bergegas ke kedai workshop untuk menukar “radiator”  hawa dingin kereta yang rosak beberapa hari lalu.Aku lihat jam handset menunjukkan pukul 11 pagi.Aku terasa lapar, baru aku ingat aku belum sarapan lagi.Sebelum masuk ke simpang menuju workshop  kereta itu yang jarak nya hanya 100 meter dari jalan besar, aku lihat seorang budak lelaki berumur lebih kurang 20an menjual kelapa muda,air kelapa dan jambu batu,di seberang jalan berhampiran dengan simpang yang saya tuju.Dalam hari berkata “Kalau kena kelapa muda ok jugak lah ni sebagai ganti sarapan”.Sebaik sampai di workshop kereta saya memberitahu foreman tentang kerosakan “radiator” hawadingan kereta saya.Setelah berunding tentang harga saya duduk di kerusi tetamu yang di sediakan di workshop itu sambil membelek-belek majalah yang kebetulan ada di atas meja berhampiran.Hanya selepas kira-kira setengah jam,perut saya mula memberi “signal” minta di isi,maka secara sepontan saya budak yang jual kelapa muda di tepi jalan berhampiran dengan simpang masuk ke workshop itu.Oleh kerana jarak antara workshop ke canopy yang menjual kelapa muda itu tidak berapa jauh,saya berjalan kaki sahaja.Lagi pun kereta sedang di baiki.
Sebaik meninggalkan workshop, saya melihat kearah canopy yang menjual air kelapa tadi;saya jadi pelik dan keliru kerana canopy yang saya lihat di tepi jalan tadi telah tiada.Saya menggap apa yang saya nampak seperti canopi menjual kelapa muda tadi hanyalah ilusi di sebabkan keinginan untuk meminum air kelapa muda. Oleh kerana kedai makan yang terdekat jaraknya lebih kurang 300 meter dari workshop,saya membatalkan niat saya untuk mencari air atau makanan,lalu kembali semula ke workshop.
Jam sudah menunjukkan pukul 1-00 tengah hari.Semua foreman dan pekerja-pekerja workshop itu berhenti makan.Jadi keinginan untuk mengisi perut timbul semula.Oleh kerana jadi minum kelapa muda tadi saya berhajat menapak ke restaurant terdekat dengan workshop itu,walau pun jarak nya agak jauh.Sebaik keluar dari workshop saya nampak canopi warna kuning hijau yang saya lihat sewaktu saya mula-mula datang ke workshop tadi.Saya terkejut kerana baru 40 minit sebelum ini saya tak nampak gerai yang menjual kelapa muda tu,tiba-tiba sekarang gerai tu ada pulak.Pelik. Saya tidak berlengah-lengah lagi pergi ke gerai tersebut dan memesan sebiji kelapa muda sambil meletakkan punggung saya di bangku yang di sediakan.
Saya bertanyakan kepada budak penjual kelapa muda tersebut kalau-kalau dia ada menutup gerai nya hari ini antara pukul 11.30 hingga pukul 12.00 tengah hari.Dia menyatakan dari mula-mula buka gerai hingga waktu saya datang minum dia ada di situ tidak kemana-mana.Persoalan nya kenapa saya tidak boleh nampak gerai nya pada waktu tu?
Sambil minum air kelapa muda kepala saya berpusing memikirkan bagaimana dalam masa hampir satu jam saya tidak boleh nampak gerai tersebut.Tiba-tiba saya teringatkan seorang pelanggan yang menghantar isteri nya untuk memilih pakaian di kedai saya.Kebetulan waktu tu tak sibuk sangat.Pembantu saya melayan isterinya memilih baju,sementara si suami tadi berdiri di luar berhampiran dengan saya.Beliau bertanyakan saya,” sudah berapa lama berniaga disini?’ Saya jawab secara jujur “dah hampir 4 tahun dah dek” secara sepontan dia berkata kepada saya






” Bang,….janganlah nak melawak bang,saya tempat ni paling kurang dalam seminggu sekali  mesti saya datang untuk beli barang  di sini, dan kadang-kadang tu dua kali seminggu.Saya tinggal berhampiran dengan tempat ini.Saya hairan kenapa saya hanya nampak kedai abang hari ni je?Sebelum ni saya tak pernah nampak pun!”.Saya katakan padanya, inilah angkara sihir.Tujuan nya memang untuk membuat semua orang tidak nampak kedai saya.Kalau nampak pun tak ada hati nak masuk,apa lagi nak beli,jelas saya lagi.Pelanggan tu diam.Nampak macam faham dengan penjelasan saya tadi.






Sekarang ini baru saya tahu dan alami sendiri kesan pelalau perniagaan terhadap perniagaan saya sendiri dan terhadap perniagaan orang lain.Patutlah selama ni orang kurang masuk ke kedai saya berbanding dengan kedai pendatang Pakistan tersebut.
Rupa-rupanya ayat Haikal yang saya amalkan selama ini hanya melindungi diri saya dan keluarga sahaja dari angkara sihir.Kesan pelalau masih ujud lagi di kedai saya.Dengan kaedah scan tertentu saya dapat kesan pelalau di hadapan dan di tepi sebelah kiri kedai saya.Selagi “benda” ini tidak di buang selagi itu lah akan ada pelanggan yang tidak nampak kedai saya,atau paling kurang tidak berminat nak masuk kekedai atau nampak kedai saya macam tutup sahaja.
Pelalau yang di “letakkan” di hadapan kedai saya ni agaknya amat mudah di lakukan oleh pengamal pengamal sihir.Sebaik saya buang di waktu pagi waktu petang ada lagi yang baru pula.Kadang kadang tu sampai 3 kali buang dalam sehari, baru lah perniagaan saya aman sedikit.
Selain dari menghantar pelalau di hadapan kedai supaya orang kurang berminat nak masuk kedai,orang “fuckistan” yang creative ni pernah mengupah dua orang India tempatan dan seorang Cina ( mungkin Cina ni mengikut je kot,kerana dia tak masuk pun kedai ) datang ke kedai dan menyamar sebagai pelanggan.Waktu tu lepas baru lepas Maghrib sekitar 8.00 malam.Dua orang India ini berpura-pura tanya harga baju perempuan.Saya yang tidak fikir apa-apa melayan mereka ini seperti pelanggan biasa.Sebaik bertanya harga dua tiga jenis baju kurung mereka keluar.Sebaik mereka keluar dari kedai,saya secara tak sengaja “terscan” barang yang di tinggal,kerana selepas itu dua orang memasuki kedai tak jadi nak beli apa-apa,walau pun awalnya dah bersetuju dengan harga barangan yang di pilih.Rupa-rupa nya barang yang di tinggalkan tu adalah merupakan air sahaja.Cuba bayangkan India tu masuk memakai kasut “industry” yang bertapak tebal.Bila saya tengok kesan tapak kakinya terdapat 4 kesan tapak kasut basah menghala keluar kedai.Waktu masuk tidak meninggalkan apa-apa kesan pun.Bila saya dah tahu ada “benda” senanglah sikit kerja.Satu nafas pun cukup untuk sapu benda tu.Lepas tu business back to normal.
READ MORE- Sihir pelalau dalam perniagaan

Sihir Pemisah

soal jawab dgn Tuan Haji Lokman

Soalan :

Salam Tuan Haji Lokman. Nama saya Puan Tina dan saya baharu berkahwin selama dua tahun.  Kami belum lagi mempunyai cahaya mata. Sejak kebelakangan ini suami saya selalu bersikap dingin terhadap saya, perlakuan dia sangat berubah dan kami selalu bertengkar atas perkara-perkara yang remeh temeh.  Saya mengesyaki suami saya ada hubungan dengan perempuan lain dan ramai sahabat saya memberitahu kami mungkin dikenakan sihir pemisah.  Harap Tuan Haji dapat menjelaskan berkenaan sihir pemisah dan ayat-ayat yang boleh saya amalkan untuk mengatasi masalah ini.  Terima kasih.

Jawapan :

Dari Jabir r.a. berkata: Rasulullullah s.a.w bersabda: “Sesungguhnya Iblis meletakkan singgahsananya di atas air, kemudian ia mengirim pasukannya. Serendah-rendah mereka adalah yang paling besar dalam melakukan godaan/gangguan. Seorang dari mereka berkata, “Aku telah melakukan perkara ini dan itu”, maka berkata Iblis, “Kamu tidak melakukan apa-apa”, Kemudian seorang lagi datang dan berkata, “Aku tidak meninggalkannya (manusia) sehingga aku pisahkan antara suami dan isterinya”, Iblis berkata, “Ya, kamulah (yang betul hebat)”. - RiwayatMuslim
Hadis ini menjelaskan bahawa iblis dan bala tenteranya menjadikan pasangan suami isteri sebagai sasaran utama misi mereka untuk memecah belahkan anak cucu adam. Menjadi kebanggaan kepada mereka sekiranya terjadi pergaduhan dan penceraian antara setiap pasangan yang berumah tangga.
Merujuk kepada statistik Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) pada tahun 2009 sebanyak 27,116 kes perceraian telah dicatatkan  daripada sejumlah 135,136 perkahwinan didaftarkan pada tahun yang sama. Meskipun ianya bukanlah jumlah dominan jika dibandingkan dengan kadar perkahwinan, namun ia masih wajar untuk digusarkan.
Sekadar mengintai-ngintai statistik kadar penceraian mengikut negeri pada tahun 2008, Selangor mendahului dengan rekod kes sebanyak 3,558, diikuti oleh Kedah 2,407, Johor 2,329, Kelantan 2,266 dan Perak 1,951. Itu baru catatan untuk lima buah negeri, belum termasuk lagi negeri-negeri yang lain. Dan ia juga bagi kes yang berjaya didaftarkan secara rasmi namun bagaimana pula jumlah kes yang tidak dicatat dan mungkin terlepas pandang.
Banyak perkara yang menjadi pencetus kepada soal penceraian. Antara alasan wajib yang sering diberikan oleh pasangan-pasangan yang terlibat ialah sudah tidak wujud lagi persefahaman, kurang interaksi, masalah dalaman yang menemui jalan buntu, masalah kewangan dan adanya orang ketiga yang menggoda suami atau isteri, dan tidak terkecuali terdapat unsur-unsur sihir penyebab terjadinya penceraian.

Apa Itu Sihir Pemisah?

Sihir pemisah ini merupakan sihir yang seringkali  dilakukan untuk memisahkan pasangan suami isteri atas sebab tertentu yang selalunya berkaitan dengan masalah peribadi, dengki, balas dendam, khianat dan sebagainya.  Sihir ini juga dikenali sebagai Sihir “at-Tafriq”.  Sihir ini mempunyai kaitan dan persamaan dengan sihir pembenci. Namun, ia lebih memfokuskan kepada pasangan suami isteri agar hubungan kedua-duanya bermasalah dan akhirnya membawa kepada penceraian. Ibnu Kathir ada menjelaskan bahawa setiap pasangan suami isteri yang terkena sihir ini akan mengakibatkan pandangan suami atau isteri terhadap pasangannya disihirkan sehingga kelihatan hodoh atau buruk samada dari rupa paras atau perilaku.
Antara medium yang digunakan untuk menjayakan sihir ini adalah menggunakan barang-barang yang berkaitan dengan mangsa seperti gambar atau pakaian, air atau minyak yang telah dijampi dan dicalitkan kepada mangsa atau diletakkan di laluan lokasi mangsa selalu kunjungi. Juga boleh dimasukkan ke dalam makanan yang mangsa terkadang-kala tidak menyedarinya.
Sebenarnya apa yang digunakan diatas hanya lah hiasan luar yang digunakan oleh pengamal sihir untuk mengaburi mata pelanggan-pelanggan mereka.  Pengamal sihir ini sebenarnya menggunakan jin-jin dalam simpanan atau belaan meraka sebagai pengantara ilmu sihir mereka. Apabila pengamal sihir tersebut mahu menghantar sihir kepada seseorang, pengamal sihir ini sebenarnya menghantar jin-jin yang telah membuat ikatan taat setia kepada pengamal sihir tersebut. Maka, jin-jin yang dihantar itu memasuki tubuh badan si mangsa dan mereka inilah yang melakukan kerosakan-kerosakan dalam badan manusia. Jin-jin tersebut akan mempengaruhi pemikiran, emosi dan nafsu manusia untuk melakukan perkara-perkara yang dihendaki oleh pengamal sihir tadi.
Antara simptom-simptom yang sering saya diberitahu oleh pesakit-pesakit yang terkena sihir pemisah atau pembenci ini adalah seperti berikut:
  • Timbul rasa benci yang bersangatan tanpa sebab yang jelas, yang berlaku pada salah seorang daripada pasangan, atau kedua-duanya sekali
  • Berlaku perselisihan faham, pertengkaran antara pasangan tanpa sebab, atau sebab-sebab yang kecil dan tidak munasabah, juga di kalangan anak-anak yang menyebabkan suasana keluarga sentiasa tegang dan kucar-kacir
  • Timbul rasa was-was syaitan dalam hati yang boleh menyebabkan isteri takut mendekati suami. Terasa seolah-olah suami hendak menganiayai isteri atau sebaliknya
  • Timbul rasa cemburu yang melampau sehingga menyebabkan isteri rasa berang kerana mensyaki si suami telah menduakannya, padahal suami tidak berbuat yang sedemikian. Keadaan seperti ini boleh menyebabkan isteri melarikan diri, enggan duduk berhampiran suami ataupun tidur sebilik
  • Rasa resah gelisah, sakit kepala dan buntu selagi pasangan berada di sampingnya, dan merasa lega sebaik-baik sahaja pasangan keluar dari rumah atau berada jauh dari pasangan
  • Berlaku perubahan rupa pada pandangan mata. Isteri mungkin melihat suami dengan rupa yang menakutkan atau sentiasa marah dan bengis, atau suami melihat isteri dari pandangan yang hodoh. Apa yang dilakukan oleh pasangan semuanya serba tak kena
  • Timbul desakan dalam jiwa suami untuk menceraikan isteri tanpa sebab yang jelas. Dalam hatinya timbul bisikan-bisikan yang dia telah melafazkan cerai, padahal si suami tidak berhasrat langsung berbuat demikian. Kadang-kadang lafaz cerai itu benar-benar keluar dari lidah seolah-olah ada satu kekuatan dari dalam diri melepaskan tanpa dapat dikawal. Isteri pula kadang-kadang meminta cerai bertalu-talu sambil mencabar suami berbuat demikian dalam keadaan tidak dapat mengawal diri. Ini kadang-kala membawa kepada pergaduhan fizikal di antara suami dan isteri

Rawatan Akibat Sihir Pemisah

Di Pusat Rawatan Islam Al Hidayah ini tidak menggunakan khidmat makhluk halus (samada jin Islam, khadam, syaitan atau iblis) dan tidak juga menggunakan sebarang perantaraan. Ianya berdasarkan kepada 3 amalan utama iaitu:
  • Amalan Bacaan Al-Quran
  • Berdoa memohon kepada Allah (s.w.t)
  • Memperbanyakkan Zikir (Laila hail’lallah)
Selain dari 3 amalan ini, perubatan ini menggunakan air mineral. Untuk rawatan sihir pemisah, perawat-perawat sedaya upaya berusaha untuk menangkis ilmu sihir yang dikenakan kepada mangsa dengan izin Allah s.w.t. Antara prosedur rawatannya:-
  • Jin-jin dan/atau sihir-sihir didalam tubuh badan hendaklah dikeluarkan melalui kaedah yang telah dipraktikkan oleh perawat-perawat Al-Hidayah (dengan izin Allah s.w.t) dan pesakit hendaklah datang berjumpa dengan perawat untuk rawatan
  • Membaca ayat-ayat Al-Quran khusus untuk sakit ini serta mohon doa kepada Allah s.w.t untuk sembuh dari penyakit ini

Senarai Bacaan Ayat-ayat Penawar Untuk Mangsa Sihir Pemisah

Di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah, pesakit gangguan ilmu sihir pemisah akan diberi ayat-ayat berikut untuk mereka amalkan dan seterusnya disertai dengan doa kepada Allah untuk memohon penyembuhan.  Ayat-ayat tersebut adalah:
  • Surah Al-Baqarah ayat 165 hingga 186, baca 3 kali selepas solat Magrib atau Isyak dan mohon doa kepada Allah s.w.t
  • Surah Al A’raaf  ayat 146 hingga 159, baca 3 kali selapas solat Subuh atau siang hari dan mohon doa kepada Allah s.w.t

Penutup

Ancaman sihir yang berlaku saban hari ini bukanlah suatu metafora atau omongan kosong semata-mata. Ianya adalah realiti yang terpaksa dihadapi oleh masyarakat kita di luar sana. Selagi ada rasa dendam, dengki dan iri hati, selagi itulah iblis serta bala tenteranya akan terus berusaha menjerumus manusia kepada perkara-perkara yang terkeluar dari landasan syariat Islam. Tiada jalan lain untuk menangani masalah sihir yang dihadapi selain dari mendekatkan diri kita kepada Allah.  Firman-Nya yang bermaksud;
“Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu)” - Surah At-Taghaabun Ayat 11\
Dirikanlah solat dan berdoalah kepada-Nya agar kita sentiasa dikurniakan kesabaran dan ketabahan yang tinggi untuk menghadapi ujian dan dugaan-Nya. Mohonlah kepada-Nya untuk membantu kita untuk terus istiqamah dalam beribadah kepada-Nya, diberi kekuatan untuk bermujahadah melawan serta menangkis segala hasad dengki manusia dan tipu daya iblis laknatullah. Kerana, sesungguhnya hanya Dia yang Maha Pelindung dan Maha Mengabulkan doa-doa hamba-Nya.


sumber:http://www.alhidayah-medic.com/coretan-hj-lokman/sihir-pemisah
READ MORE- Sihir Pemisah

50 Tanda-tanda Anda Terkena Sihir Dan CARA MENGATASI GEJALA SIHIR


DEFINISI SIHIR


Sihir adalah satu perbuatan hasad dengki dan sabotaj melibatkan bantuan jin dimana seseorang tersebut meminta bantuan daripada dukun ataupun pun meminta secara terus dengan syaitan untuk melaksanakan hajat buruk mereka. Sihir tergolong dalam kejahatan yang dikehendaki Allah S.W.T. Wujudnya ia di dunia ini sebagai ujian dan cubaan, walaupun tidak diredhaiNya. Allah S.W.T. melarang manusia melakukannya.


Definisi ringkas ialah, "Suatu perbuatan yang dilakukan dengan syarat-syarat yang tertentu, di bawah keadaan dan persiapan-persiapan yang aneh dengan cara-cara yang misterius." Terdapat perbezaan yang tipis antara sihir dengan mukjizat. Mukjizat mengubah sesuatu hakikat ( realiti ) dengan percubaan yang betul-betul terjadi, dan mukjizat inilah yang menjadi rahsia masuk Islamnya para penyihir Fir'aun.

Jenis-jenis sihir adalah :--Sihir Rumahtangga/Perceraian-Sihir Pengasih/Guna-guna-Sihir Tipuan Pandangan/Silap Mata-Sihir Gila-Sihir Santau-Sihir Kelesuan Badan-Sihir Penyakit Anggota Badan-Sihir Penghalang Pernikahan.


Tanda-tanda Terkena Sihir
  1. Sakit kepala selepas waktu asar keatas.
  2. Badan terasa berat dan malas.
  3. Sukar mendapat jodoh biarpun rajin bercinta.
  4. Badan terasa bisa-bisa, gatal-gatal atau miang tak tentu masa.
  5. Sakit ketika ziarah orang meninggal.
  6. Sukar tidur malam mimpi yang takut-takut.
  7. Sakit pinggang tanpa sebab.
  8. Sakit dada bila waktu asar ke atas.
  9. Mimpi melihat binatang seperti ular, binatang bisa dan sebagainya.
  10. Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.
  11. Bermimpi di tempat tinggi dan tak jumpa jalan pulang.
  12. Bermimpi di tempat yang kotor.
  13. Sakit anggota badan tertentu seperti kaki terasa bahang panas selepas waktu asar.
  14. Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
  15. Bayi kerap menangis bak kena sampuk.
  16. Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil makin susah nak bertemu dan duduk berbicara.
  17. Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
  18. Malas beribadat.
  19. Nyanyuk ketika usia masih muda.
  20. Panas baran tak menentu biarpun perkara remeh.
  21. Sikap berubah secara mendadak. Lebih kepada watak atau moral yang rosak. Mengadu domba.
  22. Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-Quran.
  23. Suka melakukan tabiat buruk tak suka berkawan dengan orang budiman atau benci alim ulama.
  24. Kerap sendawa bila mendengar al-Quran.
  25. Kerap keguguran.
  26. Gagal melakukan hubungan kelamin.
  27. Mengantuk serta gelisah bila dengar al-Quran.
  28. Suka tengok bulan mengambang di tingkap.
  29. Darah haid turun lebih 15 hari.
  30. Batuk yang berpanjangan.
  31. Selalu ditindih ketika tidur.
  32. Kuat berangan-angan ke arah yang karut tanpa cita-cita yang baik.
  33. Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
  34. Nafsu seksual yang melampau.
  35. Selalu melihat kelibat dirumah.
  36. Terasa diri selalu diperhatikan.
  37. Mandul biarpun telah buat pemeriksaan tubuh badan normal.
  38. Kerap mendengar sesuatu bisikan. Terkadang jelas di telinga.
  39. Melihat jin atau lembaga hitam secara terus.
  40. Sakit mental atau gila secara tiba-tiba padahal sebelum nya amat aktif & waras.
  41. Temat asyik melihat babak pergaduhan baik nyata atau lakonan di kaca TV juga filem di pawagam. Benci drama keluarga bahagia, drama cinta yang memberikan contoh teladan yang baik.
  42. Demam yang berterusan; suhu badan naik terutama ketika tengah hari, Maghrib, tengah malam dan Subuh.
  43. Suka tengok cermin lama - lama.
  44. Sakit kepala, sesak nafas, sakit macam-macam tetapi apabila pergi jumpa doktor, doktor kata takde apa-apa, normal. 
  45.  Bila x-ray, terjumpa macam2 benda2 yang mustahil masuk dalam badan seperti staples, paku, paper clip dan sebagainya. 
  46.  Barang-barang electronic di rumah cepat rosak jika diguna oleh yang kena sihir. (Seperti TV, radio, mesin basuh, komputer dll)
  47.  Duit asyik hilang di rumah tanpa sebab; seolah-olah ada toyol yang mencurinya.
  48. Kerap bunyi goli atau kerusi ditarik di atas siling rumah. 
  49. Tak suka duduk rumah. Lebih suka dan tenang di luar rumah. 
  50. Dengar orang yang dikenali (misalan: adik, abang, suami isteri... dll) panggil tapi tengok tak ada orang. 

CARA MENGATASI GEJALA SIHIR

Apabila telah disahkan seseorang itu terkena sihir samada dari segi fizikal, mental atau spiritual, maka dalam dalam konsep Islam, tiap-tiap yang bermasalah ada penyelesaiannya. Tiap-tiap penyakit ada penawarnya. Islam telah membuat beberapa peraturan untuk mengatasi penyakit disebabkan sihir. Terutamanya setelah kita melihat fakta yang jelas bahawa Nabi Muhammad s.a.w. pernah terkena sihir dalam kisah yang terkenal dengan Labid bin A'sam. Peristiwa ini berlaku untuk memberitahu kita bahawa terdapat ayat Al-Qur'an yang dinamakan Al-Mu'awwizat, iaitu beramal bersungguh-sungguh dan yakin dengan ayat-ayat itu sehingga ia menjadi penawar.

Begitu juga dengan ayat Kursi dan memang dari kaedahnya ayat tersebut adalah pengubat dan penyembur sihir. Malah Nabi Muhammad s.a.w. telah menyebut secara terperinci bahawa sihir itu boleh diubati dengan membaca enam ayat pertama surah Al-Baqarah, tiga ayat daripada surah Al-Baqarah iaitu ayat 255, 256 dan 257 dan tiga ayat terakhir daripada surah tersebut. Ayat-ayat ini hendaklah diamalkan dengan penuh yakin bahawa Allah S.W.T. boleh menyembuhkan sihir.

Ayat-ayat tersebut adalah seperti berikut :-
1.)    Surah Al-Baqarah 2 : 1-6
2.)    Surah Al-Baqarah 2 : 255-257
3.)    Surah Al-Baqarah 2 : 284-286

Insya-Allah sembuh
READ MORE- 50 Tanda-tanda Anda Terkena Sihir Dan CARA MENGATASI GEJALA SIHIR

Monday, 18 August 2014

Perjanjian ahli sihir David Copperfield dengan jin

Anda semua sudah kenal manusia ajaib dan misteri seperti ini, David Copperfield mula bermain silap mata sejak berusia 12 tahun,

dan menjadi ahli silap mata termuda diterima sebagai ahli Persatuan Ahli silap mata Amerika og, Apabila 16 tahun New York University telah dijemput untuk mengajar sihir kursus. Nama "David Copperfield" diambil dari watak fiksyen bernama David Copperfield yang terdapat dalam novel yang sama bertajuk, David Copperfield oleh Charles Dickens. Pada usia 19 tahun, Copperfield telah melakukan yang besar dalam Pagoda Hotel, Honolulu, Hawaii.
Kebanyakannya dalam bentuk penampilan Copperfield televisyen acara khas dan sebagai bintang tetamu di rancangan televisyen.

Pada skrin besar, seperti Ken Copperfield bermain silap mata dalam filem seram Keganasan Keretapi 1980 pengeluaran.
Selain itu, Copperfield telah muncul sebagai tambahan dalam filem pret-à-Porter (1984), tetapi nama beliau tidak termasuk dalam senarai pemain.
Pada tahun 1982, Copperfield diasaskan Projek Magic asas untuk membantu pemulihan pesakit dengan tangan lumpuh untuk mengajar usul sihir sebagai kaedah terapi fizikal.
Kaedah maju diiktiraf oleh Amerika Pekerjaan Terapi Persatuan, dan digunakan di lebih daripada 1,100 hospital di 30 buah negara di dunia.
Pada tahun 1996, Copperfield menulis fiksyen antologi berjudul Tales David Copperfield yang Mustahil yang mengambil latar belakang dunia sihir dan ilusi. Dalam penulisan buku ini dengan kerjasama Copperfield Dean Koontz, Joyce Carol Oates, Ray Bradbury, dan ahli-ahli pasukan yang lain. Pada tahun berikutnya menerbitkan edisi kedua, Beyond Imagination David Copperfield (1997).

Copperfield mempunyai Muzium Antarabangsa dan Perpustakaan Magic Seni di Las Vegas, Nevada. Muzium ini telah ditubuhkan dalam usaha untuk mengekalkan sejarah seni Copperfield sihir, sihir dan koleksi alat antik, buku, dan objek yang berkaitan dengan seni sihir.
Majalah Forbes melaporkan David Copperfield mempunyai hasil sebanyak 57 juta dolar Amerika pada tahun 2003. Bilangan yang menjadikan ia pangkat selebriti dibayar ke-10 yang paling mahal di dunia. Pada tahun 2004, pendapatan beliau dianggarkan bernilai $ 57000000 (kedudukan ke-35), manakala pendapatan tetap pada tahun 2005 berjumlah $ 57000000, tetapi jatuh ke No 41 dalam senarai selebriti terkemuka dunia. [4] Setiap tahun, David Copperfield melakukan lebih daripada 550 menunjukkan di seluruh dunia. [5]




PERJANJIAN AHLI SIHIR DENGAN JIN

Di atas ini adalah surat perjanjian yang diperkatakan antara "seorang ahli sihir dengan wakil syaitan" yang bernama Asmodeus dan tulisan yang terdapat di surat itu adalah tulisan manusia, tetapi copnya ialah Cop Jin.
Tetapi sebenarnya Jin tersebut telah mempermainkan manusia. Cop yang tertera di surat ini bukan cop perwakilan Iblis, bahkan juga bukan cop 'Ifrit, jenis Jin yang paling perkasa. Ia merupakan cop milik Jin jahat biasa.

Di bawah ini pula surat perjanjian yang diperkatakan antara "Syaitan dengan O'Ryan Greenfield" seorang ahli sihir dari barat. Sebenarnya surat itu ialah perjanjian otentik antara seorang penyihir dengan empat Jin yang tanda tangan mereka tertera jelas, yang kemudian diperkuat oleh cop 'Ifrit.



RAHSIA David Copperfield

David Copperfield sememangnya mengamalkan ilmu sihir. Sebab itulah beliau boleh melakukan apa juga dibenarkan untuk terbang. David Copperfield sebenarnya sangat terkenal di kalangan jin. Dia mempunyai perjanjian dengan salah seorang 'Ifrit. 'Tentera Ifrit mempunyai beribu-ribu daripada mereka. Ia adalah mereka yang dibangkitkan Copperfield. Supaya dia boleh naik sedikit di udara, diperlukan ribuan jin untuk mengangkatnya.
Dan sekali lagi satu kemahiran yang dia memotong seorang gadis di dada, adalah jin perempuan yang muncul dalam bentuk seorang gadis manusia. Dia menghilang, kemudian menunjukkan beliau lagi tanpa kecederaan yang sedikit. Mungkin Copperfield telah membuat perjanjian yang sama seperti di atas. Dan Allah Maha Mengetahui.

(Atrikel di atas Sulit David Copperfield telah dipetik daripada salah satu daripada buku-buku rujukan daripada senarai ..... kebenaran saya tidak boleh yakin, sila ambil perhatian)


sumber: http://ooomedianetwork.blogspot.com
READ MORE- Perjanjian ahli sihir David Copperfield dengan jin

Tuesday, 8 July 2014

WANITA DAKWA DIHUBUNGI MENDIANG NENEK MENERUSI SEBUAH GAMBAR SELFIE

PELIK!! WANITA DAKWA DIHUBUNGI MENDIANG NENEK MENERUSI SEBUAH GAMBAR SELFIE | Gina Mihai menerima kejutan dari alam barzakh. Wanita yang berasal dari Romania ini mendakwa dihubungi mendiang nenek beliau selepas menemui sebuah selfie yang angker di dalam telefon bimbit beliau. Di dalam fotoyang anda boleh lihat di bawah, nenek Gina kelihatan sedih dan leher beliau dijerut oleh seekor ular. Menurut kepercayaan orang Romania ini bermakna nenek Gina kini sedang diseksa di alam barzakh kerana dosa beliau semasa hidup. Oleh sebab itu gereja - gereja beredekatan rumah Gina kini melakukan upacara berdoa bagi meminta Jesus mengurangkan seksaan terhadap nenek Gina. Menurut Gina lagi nenek beliau mungkin terseksa kerana beliau sendiri tidak meletakkan makanan pada kubur nenek beliau selepas pengkebumian. Amalan tradisi ini dipercayai dapat membantu roh mereka yang telah meninggal dunia untuk lebih aman di barzakh.

Nampaknya roh juga sudah pandai selfie. Oleh sebab itu bolehlah dikatakan selfie kini sudah terlalu mainstrem sehingga roh juga boleh mengambilnya di dunia lain tanpa memerlukan telefon pintar.
READ MORE- WANITA DAKWA DIHUBUNGI MENDIANG NENEK MENERUSI SEBUAH GAMBAR SELFIE

Wednesday, 23 April 2014

MASIH HILANG SETELAH 18 TAHUN , ADAKAH DI ALAM GHAIB ??

Sudah 18 tahun berlalu. Kalau Ting Song Sheng masih hidup, usianya kini 27 tahun. Namun sampai sekarang, Song Sheng yang hilang pada 15 Januari 1996, masih tidak ditemui. Di mana dia?
Masih Hilang Setelah 18 Tahun, Adakah Ting Song Sheng Ghaib Di Alam Lain?
Masih Hilang Setelah 18 Tahun, Adakah Ting Song Sheng Ghaib Di Alam Lain?
Kepada yang tidak mengetahui kisah ini, untuk pengetahuan anda, Song Sheng hilang ketika menunggu bas di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (Cina), Taman Rasah, Klang untuk pulang ke rumahnya.


Ada pihak mendakwa dia telah dilarikan sindiket lalu dijadikan pengemis di Thailand. Kalau benar, mengapa sampai sekarang pihak berkuasa negara berkenaan gagal mengesannya?

Gan Kim Choo dan isterinya, Tin Kuwi Diun telah menghabiskan wang sebanyak RM40,000 untuk mencari Song Sheng, termasuk menggunakan khidmat 80 orang bomoh, namun semuanya hampa.

Apa sebenarnya yang berlaku kepada Song Sheng?

Kehilangan Song Sheng memang misteri, tapi kes kehilangan seorang kanak-kanak di Kampung Gantuk, Mentakab, Pahang, pada 28 November 1998 lebih pelik. Pagi itu Zulaiha Muhamad, 6, bermain dengan adiknya, Muhamad Nur Rahman, dua setengah tahun, di bawah pokok jambu mawar di halaman rumahnya. Ibu mereka, Kamariyana Osman pula sibuk menyapu sampah.

Oleh kerana sakit perut, Kamariana meninggalkan mereka dan bergegas ke tandas. Namun sekembalinya Kamariyana ke halaman, didapatinya Zulaiha tiada. Ke mana menghilangnya Zulaiha? Muhammad Nur berlari datang dari balik sebatang pokok sambil menjerit-jerit. Dia menangis dan memberitahu bahawa kakaknya itu jatuh di pangkal pokok jambu tersebut.


Kalau setakat jatuh, mengapa Zulaiha tiada di situ? Muhamad Nur tidak dapat memberikan jawapan.

Usaha mencari dilakukan segera. Pihak polis menghantar anjing pengesan, beberapa buah bot dan helikopter untuk menyusuri Sungai Semantan yang terletak 200 meter dari rumah Kamariyana. Namun Zulaiha tidak ditemui. Selepas lebih hampir dua minggu berusaha, akhirnya operasi itu terpaksa dihentikan.

Bagaimana Zulaiha boleh ghaib dalam waktu yang sebegitu cepat? Ada pendapat mengatakan kanak-kanak itu pergi ke Sungai Semantan dan lemas. Persoalannya, kalau benar begitu, kenapa tiada seorang jiran pun yang melihatnya sedangkan Zulaiha memerlukan kira-kira 10 minit untuk ke sana.

Zulaiha lemas di sungai? Kalau benar, kenapa tidak ada kesan tapak kaki, seliparnya mahupun kesan tergelincir di tebing sungai? Mengapa mayatnya tidak dijumpai? Dia diculik? Soalnya, mengapa ramai jiran yang pagi itu berbual dan mengemas halaman tidak melihat kejadian tersebut. Juga tidak kedengaran langsung suara jeritan, raungan atau kesan pergelutan.

Kedua, kenapa Muhamad Nur tidak diculik sekali? Muhamad Nur malah tidak memberitahu pun ada seseorang telah membawa Zulaiha pergi.

Andaian yang tinggal sekarang sangat aneh. Ada pihak yang mengatakan, Zulaiha sebenarnya telah dibawa ke alam lain. Dia telah disedut masuk ke dalam dunia ghaib oleh makhluk halus yang tinggal di pangkal pokok jambu mawar!

Apatah lagi menurut bapa kanak-kanak tersebut, Muhamad Petah, 42, berlaku kejadian-kejadian pelik sebelum Zulaiha hilang. Pertama, anaknya, Siti Rofeah pernah terhidu bau wangi di pangkal pokok tersebut dan bau itu melekat pada badannya selama beberapa hari.


Esoknya, seekor kucing mereka enggan masuk ke rumah dan hanya mahu tidur di bawah pokok berkenaan. Seorang bomoh yang cuba mencari Zulaiha pula tiba-tiba berasa tubuhnya bagaikan ditarik oleh suatu kuasa ghaib ke arah pangkal pokok jambu itu. Puas dia mengelak hingga tubuhnya terpelanting.

Kalau kisah itu belum cukup misteri, bagaimana dengan peristiwa ini pula. Pada pukul sekitar pukul 10.30 pagi, 6 November 2004, Baharudin Sallehuddin, 6, bersama adiknya, Budin, 5, dan Asmira, 3, hilang ketika bermain-main berhampiran pondok yang dibina oleh bapanya di ladang getah Felcra Mambang Seberang, Paloh Hinai, Pekan, Pahang.

Misterinya ialah ketiga-tiga beradik ini ditemui semula lima hari kemudian di sebuah pulau kecil dipenuhi belukar dan dikelilingi paya, enam kilometer dari pondok tempat kali terakhir mereka dilihat!

Apa yang berlaku kepada mereka? Kisah yang diceritakan oleh tiga beradik ini sangat pelik. Kata Baharudin, akibat leka bermain, mereka telah berjalan hingga 1.5 kilometer dari pondok tersebut. Ketika itulah mereka terserempak dengan seorang lelaki berbadan sasa yang membawa seekor anjing berwarna hitam.

Lelaki itu mengarahkan Baharudin, Budin dan Asmira duduk di belakang anjing tersebut, lalu haiwan itu membawa mereka bersiar-siar. Sampai di suatu tempat, anjing tersebut melompat melepasi sebatang parit selebar 10 meter yang memisahkan Felcra Mambang Seberang dengan kawasan sekitarnya.

Tiga beradik tadi terus dibawa bersiar-siar sehingga sampai di Tanjung Cempaka, Lepar, enam kilometer dari Felcra Mambang Seberang. Lewat petang, lelaki berbadan sasa yang dipenuhi bulu itu mengarahkan pula anjingnya berenang merentasi sebuah paya.

Sambil membawa tiga beradik itu di atas belakangnya, anjing tersebut berenang sehinggalah sampai di sebuah pulau yang dipenuhi belukar. Sekeliling pulau itu hanyalah paya yang sedalam 1.2 meter. Baharuddin dan adik-adiknya diturunkan dari belakang anjing berkenaan.

Menjelang senja, datang seorang nenek dan memberikan mereka buah-buahan. Di situlah Baharudin, Budin dan Asmira terdampar, hinggalah ditemui oleh polis lima hari kemudian, iaitu pada pukul 5.45 petang 10 November 1995.

Pembaca sekalian, apa yang berlaku ini memang misteri. Akal yang waras tidak dapat menjawab persoalan bagaimana tiga beradik itu boleh sampai di pulau berkenaan. Mustahil juga mereka boleh pergi ke tempat sejauh itu dan melintasi parit selebar 10 meter, kalau tidak dibantu oleh `sesuatu.’ Wa Allahu'alam.. - Sumber: Utusan
READ MORE- MASIH HILANG SETELAH 18 TAHUN , ADAKAH DI ALAM GHAIB ??