Friday, 30 August 2013

cerita kak pon

Asalamualaikum

       First time, baru belajar.

Dulu masa kecik, tahun 1997 duduk umah kampung jenis tinggi, rumah takde singki dan tandas kat luar. Saya ni ada Asma, selalu sangat semput, jadi kat bilik ada lubang untuk saya buang kahak ( tpi kena jirus bersih kalau tak bau waktu pagi).

Nak di jadikan, ada satu hari tu, tengah malam, saya semput, batuk kahak banyak, jadi saya buang lah kahak saya dii lubang ajaib itu. masa kali pertama buang kahak tu, saya dongak lah atas nak melegakan tekak. lepas tu saya tengok bawah balik. Boleh tak bayangkan, Kak pon ni, sesedap rasa sedang mendongak tengok saya. melompatlah saya. elok2 cuma semput demam seminggu.

Lalu terpaksalah saya berubat sebab demam tak kebah, lemah semangat katanya. Tapi atuk yang ubat saya tu kata, benda ni memang berlaku, dan die sentiasa buat rondaan kat kampung saya.. Mujur cuma die duk kat bawah, kalau die terbang naik ke atas macam mana lah agaknya.

No comments:

Post a Comment