MENU| Home | Facebook

Tuesday 12 February 2013

Bahaya potong kuku di malam hari

Orang tua-tua tidak menggalakkan kita memotong kuku di waktu malam kerana menurut orang tua tua jika kita memotong kuku di waktu malam seolah olah kita memanggil pontianak datang kerumah kita..lebih lebih lagi jikalau kawasan rumah kita kawasan yang keras..

Tetapi ada yang berpendapat orang tua tua hanya mengada adakan cerita sahaja kerana tidak mahu anaknya memotong kuku pada waktu gelap kerana takut terpotong isi,maklumlah zaman dulu-dulu mana ada lampu..

1 comment:

  1. Ckp psl bunyi ketip kuku, aku mmg pernah lalu tepi hutan lepas balik kerja. Masa tu malam. First time jalan kaki biasa naik grab. Lepas tu sepanjang aku jalan tepi hutan tu mmg aku dgr bunyi org ketip kuku. Jelas sgt. Tibe2 malam ni aku teringat balik kejadian tu sebab masa aku tgh basuh pinggan aku dgr lg bunyi tu. Punya lama lagi. Lepas aku dh siap cuci n kemas dpur, aku dgr pulak bunyi tu kat depan pintu rumah. Fyi skrg pukul 1. Aku start dgr mybe dlm kul 12. Xkn org ketip kuku lama cmtu wey. Bila aku bgtau member suh dia dgr terus takde dah bunyi tu. Harey tul. Korg pernah x kena mcm ni?

    ReplyDelete