MENU| Home | Facebook

Monday 9 September 2013

KEBAL ATAU TEKNIK JADI KEBAL?





Semalam Ceciter Misteri mengeluarkan artikel berkenaan dengan BUDAK KEBAL yang telah menjadi perhatian akhbar Harian Metro. Kami telah memberikan pandangan daripada perspektif POTENSI MANUSIA daripada faktor perubahan struktur DNA manusia yang memberi kelebihan-kelebihan yang dilihat oleh manusia sebagai suatu yang 'LuarBiasa'. Pada artikel kali ini kami ingin melihat daripada sudut yang berbeza.

Sesuatu perkara menjadi LUARBIASA apabila kita tidak memiliki pengetahuan mengenainya. Ianya akan menjadi perkara yang BIASA sekiranya ILMU ini diketahui dan dipelajari oleh kita .

"KNOWLEDGES key to FREEDOM" atau "ILMU Pengetahuan Kunci KEBEBASAN"

Jika anda merasa TIDAK BEBAS, secara logiknya anda tidak mengetahui tentang ILMU SEBENAR tentang DIRI dan ALAM ini. Mudah!

Kebanyakkan ilmu berkenaan tentang HAKIKAT diri dan alam ini hanya berada didalam rak-rak fiksyen dan mitos walhal ianya adalah ilmu SEBENAR tentang diri dan alam ini.


Nak belajar ILMU SEBENAR kena sembunyi-sembunyi, kalau nak terkinja-kinja yang tu boleh buat 'terang-terang', 'No Hal' punyalah! 


"Orang LUAR BIASA dia tak hairan dengan hujan yang turun dari langit, kerana dia boleh pindahkan hujan ke tempat lain. Ini kecil punya hallah" kata Pak Habib selaku pengasas Al-Attas University Of Life bercerita tentang POTENSI MANUSIA yang sangat LUAR BIASA.

Kadangkala orang cepat taksub dengan perkara yang LUAR BIASA. Hakikatnya kita hanya perlu tahu TEKNIK yang BETUL dan TEPAT.

TEKNIK LIDAH KEBAL DARI BAHANG API DAN PANAS




Cara-cara ingin memulakan aksi ini: 
Tunjukkan besi logam kepada penonton. Besi itu dipanaskan dengan api sehingga kelihatan merah membara. Masukkan besi yang sedang panas ke dalam gelas yang berisi sedikit air. Gelas tersebut akan pecah akibat panas besi logam itu. Panaskan semula besi logam dengan api sehingga merah dan diletakkan di lidah. Penonton akan terkejut kerana ada asap di lidah.

Rahsianya:
1. Gelas hendaklah nipis kacanya.
2. Besi logam panas hendaklah dijilatkan secara pantas di lidah berulang kali.
3. Kumpulkan air liur sebanyak mungkin di lidah. Apabila besi logam yang panas tersentuh dengan air liur akan menyebabkan asap.
4. Jangan sesekali meletakkan besi logam panas di atas lidah terlalu lama kerana ia akan mencederakan lidah.

Nota: Ada pertunjukkan silap mata yang meletakkan sejenis bahan kimia "Sterax Encer" di lidah sebelum diletakkan besi panas.


TEKNIK SEPAK BOLA API



Cara-cara:
1. Ambil kelapa tua yang kering dan kupas kulit bahagian luarnya.
2. Tebuk kelapa dengan paku dan keluarkan airnya. Jangan ada yang tertinggal.
3. Cucuk sekurang-kurangnya enam tusukan dengan hujung pisau ke dalam sabut untuk menyerap minyak tanah.
4. Rendam kelapa ke dalam minyak sekurang-kurangnya 10 minit sebelum dinyalakan.
5. Rahsia permainan ini adalah 'nekad' . Tendang bola, jangan tahan lama-lama bolanya di kaki, kerana akan mencederakan kulit.


Teknik-teknik ini diambil didalam blog Uncleseekers dimana beliau satu ketika dahulu mendedahkan kes penipuan CAKRA ALAM didalam topik 'Bomoh Temberang'. Teknik-teknik yang lain yang didedahkan oleh beliau boleh anda peroleh disini : http://uncleseekers.blogspot.com/2010/01/uncleseekers-vs-cakra-alam.html


Artikel kali ini bertujuan untuk memberi pengetahuan kepada pembaca supaya jangan mudah taksub dengan perkara yang LUAR BIASA sehingga mendewakan seseorang melampaui batas. Cukup sekadar kita 'acknowledge' kelebihan dan memuji 'Tuhan Sekalian Alam' kerana segala kelebihan-kelebihan itu juga ada pada DIRI KITA! Pokoknya kita harus BELAJAR dan BERAMAL untuk kebaikan.


"Jika Anda Ingin MENGETAHUI sesuatu ILMU anda perlu banyak MEMBACA, jika anda ingin MEMAHAMI sesuatu ilmu yang dipelajari anda perlu TULIS sebuah buku mengenainya, jika anda ingin MENGUASAI sesuatu ilmu anda perlu AJAR seberapa ramai orang yang ingin mempelajarinya"


No comments:

Post a Comment