Wednesday, 10 April 2013

Jalan Paling Berhantu Di Dunia


Jalan berhantu banyak ditemukan di seluruh dunia, dari jalan berkabut Skotlandia dan jalan-jalan tersibuk di Hong Kong sampai jalan paling sepi di Amerika Syarikat. Jika korang lebih suka menghindari kejadian ghaib pada jalan ini, korang mungkin harus menemukan jalan lain untuk pulang.
Tuen Mun Road – Hong Kong

Dianggap salah satu jalan paling mematikan di dunia, jalan Tuen Mun telah banyak memakan korban selama bertahun-tahun. Jalan ini adalah jalan yang paling penting dan salah satu jalan yang paling banyak digunakan di Hong Kong, sehingga hampir mustahil untuk dihindari. Tuen Mun Road dihantui dari mereka yang telah tewas di jalan dikatakan mereka melangkah ke lalu lintas, menyebabkan pengendara berbelok keluar dari jalan dan masuk ke dalam kecelakaan yang serius. Korban-korban baru kemudian menghantui kembali dan menyebabkan kecelakaan di jalan.
A229 – Inggris

The A229 dari Kent ke Sussex memiliki dua hantu terkenal. Yang pertama diyakini seorang wanita bernama Judith Langham, yang terbunuh di jalan pada hari pernikahannya pada tahun 1965. Dia muncul di jalan dalam gaun putihnya dan kemudian menghilang. Hantu kedua adalah tumpangan yang masuk ke dalam kenderaan dan berbicara tentang semua perkara. Setelah pemandu tiba di tempat tertentu, dia menghilang.
Bloodspoint Road – Illinois, Amerika Syarikat

Bloodspoint hanyalah salah satu dari beberapa jalan yang memotong seluruh Boone County, Illinois, yang dapat membuat bulu roma di belakang leher korang berdiri. Jalan ini telah menyaksikan pembunuhan, bunuh diri dan macam2 lagi. Beberapa anak meninggal ketika bus meluncur dari jambatan di daerah ini. Ada juga dikatakan penyihir yang digantung anak-anaknya di sebuah rumah pertanian tua, dan meskipun bangunan sudah tidak ada lagi, beberapa orang mengatakan bahwa mereka telah melihat hantu pokok.
M6 – Inggris

M6 di Inggris telah ada dalam beberapa bentuk atau cara selama sekitar 2000 tahun, sehingga tidak menghairankan bahawa lebih dari legenda seram beberapa telah dikaitkan dengan itu dari masa ke masa. Jalan itu pernah digunakan oleh tentera selama penduduk Romawi di Inggris, dan tentara Romawi masih terlihat di sepanjang jalan dan berjalan melalui lalu lintas. Ada juga trak hantu yang bergerak melawan arus lalu lintas serta hantu seorang wanita sepanjang sisi jalan.
Boy Scout Lane – Wisconsin, Amerika Syarikat

Menurut cerita, pasukan pramuka anak-anak pada akhir 1950-an atau awal 1960-an berada di sebuah ekspedisi dalam rangka untuk mendapatkan lencana jasa. Ketika mereka tidur di sekitar unggun api, pramuka guru mereka atau pemandu bas telah dibunuh. Cerita kedua mengatakan bahawa salah seorang lelaki sengaja menjatuhkan lentera malam itu yang menyebabkan kebakaran hutan dan menelan seluruh pasukan. Tidak ada catatan sebenarnya dari setiap kejadian tersebut pada Boy Scout Lane, tapi ada banyak cerita tentang kegiatan paranormal di daerah ini.
A75 Kinmont – Skotlandia

Dijuluki “jalan hantu,” jalan ini di barat daya Skotlandia telah menjadi
tempat ratusan penampakan yang tidak dapat dijelaskan. Banyak pengemudi telah melaporkan melihat beberapa “benda” berjalan di depan kendaraan mereka, burung-burung terbang ke kaca depan mereka dan kemudian menghilang, penampakan orang berjalan ke arah kenderaan dan makhluk menyeramkan lainnya (termasuk kambing, anjing liar dan kucing) yang muncul entah dari mana.
N9 – Afrika Selatan Bahagian jalan antara Uniondale dan Willowmore dikenal sebagai Hitchhiker Uniondale Phantom, hantu yang dikenal sebagai Roux Charlotte Marie. Gadis itu tewas dalam kemalangan kereta di jalan pada tahun 1968, dan ia pertama kali dilaporkan sebagai penumpang pada hari Jumat Agung pada tahun 1976, ketika dia naik dan kemudian menghilang secara misteri dari kerusi belakang. Dia muncul dua tahun kemudian (lagi pada Jumat Agung) dan naik dengan pembonceng motorsikal, yang juga melaporkan bahawa ia menghilang setelah hanya beberapa batu. Para hantu telah membuat penampilan lainnya pada hari Jumat Agung sejak saat itu juga.
Annie Road – New Jersey, Amerika Syarikat

Jalan ini dikatakan dihantui oleh seorang wanita yang memakai gaun putih atau biru. Meskipun setiap orang setuju bahawa seorang wanita bernama Annie mati di jalan. Beberapa orang mengatakan bahawa Annie mati pada malam pernikahannya; yang lain mengatakan ia dipenggal pada malam pernikahannya dan mengheretnya sepanjang jalan. Pemandu mengatakan bahawa ketika mereka melalui Annie Road di tengah malam mereka melihat hantunya berjalan sepanjang jalan, dan dia rupanya muncul pada ulang tahun kematiannya setiap tahun.
Terowongan Belchen – Swiss

Terowong ini merupakan bahagian dari jalan tol A2 dari Basel untuk Chiasso. Meskipun hantu Belchen pertama dikenal adalah lelaki, itu adalah seorang wanita yang muncul pada bulan Januari tahun 1981 yang menjadi berita utama. Wanita ini, yang telah melihat berdiri di luar dari terowong, mengenakan pakaian putih. Pemandu mengatakan bahawa dia melangkah di depan kenderaan dan bahkan kadang-kadang berbual dengan mereka.

No comments:

Post a Comment