Tuesday, 2 April 2013

bersanding Dengan Mayat



bersanding Dengan Mayat


Pada tahun 1920-an, seorang gadis berumur 17 tahun berasal dari sebuah desa di Cina, gadis ini berasal dari keluarga yang berada dan kaya raya. Oleh itu, dengan kekuatan wang yang ada, dia berhasil mendapatkan lelaki idamannya.
Lelaki tersebut berumur 19 tahun, dan cukup popular di mata para gadis kerana ketampanannya. Mereka bertunang, tetapi upacara pernikahan belum sempat dilaksanakan kerana si gadis meninggal dunia pada tahun 1922 disebabkan demam.


Si lelaki tidak ingin menjalani ritual tradisional menikah dengan orang yang telah mati, dan memutuskan untuk melarikan diri dan menjadi tentera. Tetapi, seperti yang telah disebutkan si gadis berasal dari keluarga yang kaya raya, anggota keluarganya berjaya membawa lelaki tersebut untuk kembali, kemudian dia dipaksa untuk menjalani ritual pernikahan dengan si gadis yang telah meninggal itu. Gambar di atas diambil pada waktu tengah malam, ketika gadis itu telah meninggal 6 hari.


Mereka terpaksa menyangga tubuh si gadis dengan papan kayu, agar dapat berdiri dengan tegak. Perhatikan bahawa kaki si gadis tidak menyentuh tanah secara penuh? Dan juga, 2 baris huruf Cina, satu barisnya ditulis secara terbalik, yang dikatakan diperuntukkan bagi yang telah mati. Mereka mengatakan jika anda menatap gambar tersebut dengan waktu relatif yang lama dan jika si gadis tersenyum balik kepada anda, hal buruk akan terjadi kepada anda,tapi ada pihak telah mengedit gambar ini yang membolehkan gambar ini  tersenyum untuk masa-masa tertentu.jadi jika anda melihat gambar ini tersenyum di mana-mana blog, janganlah panic kerana ia sekadar gurauan semata-mata.

No comments:

Post a Comment