MENU| Home | Facebook

Wednesday 6 March 2013

samun menggunakan mantera jawa

pernahkan anda mendengar istilah pukau dan menggunakan mantera untuk melakukan kejahatan seperti ragut,samun dan rompakan..

disini saya kongsikan sedikit sisipan akhbar tentang rompakan dengan menggunakan mantera...



BERA – Sekumpulan empat perompak warga Indonesia yang ditumpaskan polis kelmarin dipercayai menggunakan jampi serapah untuk memukau sebelum merompak sebuah keluarga di Felda Bukit Puchung, Kemayan di sini.
Sebahagian daripada mantera dipercayai dalam bahasa Jawa kuno pada sekeping kertas itu berbunyi: “Bis ingat mas lisung batu gune siti bkt ke, Bis manti, ingat raja muter gagak putik batu momot.”
GAMBAR pada salinan kertas mantera jawa kuno yang dikatakan dibaca sebelum menyamun keluarga Mohd. Sabirin awal pagi kelmarin.


Kertas jampi itu dijumpai mangsa, Mohd. Sabirin Sipon, 58, dalam dompetnya yang dipulangkan oleh polis selepas ia dilarikan perompak terbabit.
Akhbar semalam melaporkan seorang daripada anggota kumpulan tersebut ditembak mati beberapa jam selepas mereka melarikan wang tunai berjumlah RM16,750 dan barang kemas bernilai RM6,000 serta beberapa barangan lain milik mangsa.

No comments:

Post a Comment