Sunday, 9 June 2013

Misteri Alam Bunian part 2



Salam mesra buat kawan2 semua... terima kasih atas sokongan korang pada aku... tak sangka story Misteri Alam Bunian ini mendapat sambutan... terima kasih tak terhingga aku ucapkan pada korang semua yg sudi membacanya.. dan jika korang suka jangan lupa tekan butang LIKE ok.. ( sempat promot pulok) ok kita teruskan membaca entry Misteri Alam bunian part 2... jengg... jengg...jengggg.....


Selepas berbual dengan pakcik tu, abg ipar aku pun balik.. sampai je rumah dia termenung panjang.. terdengar2 lagi apa yg pakcik tu cakapkan...akak aku tegur, kenapa bang?? dia geleng2kan kepala... dah dipaksa berkali2  barulah dia ceritakan pada akak aku apa yg disampaikan oleh pakcik tu... akak aku terkejut... siapalah gerangan yg menumpang ditanah sawit tu???
Pada esoknya pagi2 lagi pakcik tu dah datang... seperti yg dijanjikan mereka semua pergilah melawat tempat yg dimaksudkan... dan apa yg mereka lihat?? hanyalah ladang sawit di sekitarnya.... tiada pun rumah seperti diceritakan oleh pakcik tu... tapi yg peliknya, kawasan disitu memang cukup bersih, terdapat lumut2 halus diatas tanah... pokok2 sawit yg di tanam dikawasan tu sangatlah  subur.. ... pelikkan?? tidak bersemak  langsung malah ia seperti dijaga rapi oleh tuan rumah.. siapa tuan rumah tu?? ianya masih menjadi misteri sehingga kini...


Selepas pakcik itu melihat sendiri tempat itu, barulah dia percaya yg tiada siapa tinggal di situ.. tapi yg menjadi persoalannya sekarang? siapakah gerangan org tua , yg anak pakcik tu nampak? dan dimana kad jemputan yg diberikan pada org tua itu? kalau lah ianya hanya ilusi seorang budak, semestinya kad jemputan itu masih ada lagi sekitar dikawasan tersebut... atau mungkin ditiup angin dan hilang... entahlah susah nak ditafsirkan dan tak tercapai dek akal.. hanya ALLAH sahaja yg mengetahuinya....


Tiba2 kakak aku tersedar dari lamunannya, barulah dia teringgat apa yg berlaku  sebelum ini pada keluarga mereka... seperti filem diputar kembali akak aku terus masuk kedalam rumah... macam org yg takut dan terkejut... terimbas kembali kejadian2  yg menggangu mereka selama ini.... 

No comments:

Post a Comment