Sunday, 9 June 2013

Misteri Alam Bunian part 1

Entry kali ni aku nak kongsi lagi pasal Horror Story  yg dialami oleh kakak aku yg menetap di batu pahat.. tak payah lah aku sebut nama kampungnya yer... cukuplah nama daerahnya sajer... cerita ni masih baru lagi.. tak silap aku bulan lepas.. kira barulah tu.. pesanan aku buat korang, jangan baca entry  ni tengah2 malam.. takut nanti ada pulak yg menyapa korang... heheeeeheeeeee..... seraammmm.... 


Ok insiden ni terjadi semasa salah seorang penduduk kampung disitu nak buat kenduri kawin... macam biasa tuan rumah akan mengedarkan kad jemputannya pada penduduk kampung.. dan akak aku turut dapat kad jemputan dari tuan rumah .. masa dia hantar kad tu pun dah hampir senja... ok fine... akak aku menerimanya dengan hati terbuka...

Pada sebelah magrib seperti biasa abang ipar aku akan solat berjemaah di masjid.. dan ketika itulah si tuan rumah menyapa dia.. dan bertanya kan sesuatu yg tak sedap di dengar.. apa yg dibualkan?? ok sila baca perbualan abg ipar aku vs tuan rumah yg telah aku edit... lagi senang korang nak faham... layannzzz....

Pakcik; haron, tadi anak aku ada datang hantar kad kawin tak?

Haron;   oh...ada.. insyaAllah kalau takder aral saya datang...

Pakcik;  anak aku cakap ada jiran baru kat sebelah rumah kau.. sapa tu ron?

Haron; eh.. jiran baru?? tak ada lah pakcik.. mana ada jiran baru?? 

Pakcik; yer.. anak aku ada hantar kad kawin tu betul2 sebelah rumah kau ron...

Haron; hah? kalau sebelah rumah saya tu kebun sawit semata2...

Pakcik; kata anak aku orgnya dah tua.. duk baring kat beranda rumah masa anak aku bagi kad tu dia tak menoleh pun anak aku.. pastu rumah dia tu macam pondok buruk jer.. pelik gak aku dengar...

Haron; ish..biar betul pakcik...tapi  memang tak ada.. kalau tak percaya pakcik dtg rumah saya esok pagi..!!!

Pakcik; ok kalau macam tu esok aku datang rumah kau, kita sama2 tengok..



Abg ipar aku pun balik ke rumah dengan seribu satu pertanyaan di benak fikirannya... persoalan demi persoalan timbul, siapakah jiran baru yg dimaksudkan oleh pakcik tadi?? bila pulak kebun sawit sebelah rumah tu ada pondok usang?? siapa pulak pakcik tua yg terima kad kawin dari budak tu?? sungguh, memang tiada jawapan yg pasti...


No comments:

Post a Comment