Monday, 7 August 2017

Kisah seram kaki nombor

Tersebutlah kisah waktu zaman jahiliah aku dulu ... ada lah aku berkenalan dgn mat indon ni ... mat indo ni selalu bercerita dgn aku pasal dia ada kebolehan panggil antu untuk mintak nombor ekor... dari apa yang dia ceritakan tu menyeramkan berbagai2 rupa antu yang datang tapi kebanyakan nya yang menunggu yang tak tahan ... tak sempat ambik nombor dah cabut ..
dipendekkan cerita ... satu ari tu aku pun nak test , aku berkata pada diri aku ni kalau aku tak lari antu yang lari ...

so bermulalah rancangan jumpa antu ni .. pemilihan tempat dibuat oleh mat indon ni ... dari tempat yang dipilih ni kisah nya dulu ada le amoi mati dicampakkan disitu ...kawasan tu hutan dicelah2 lebuh raya .. so disebabkan antu ni amoi mat indon ni minta lah aku sediakan rokok salem , kacang , gula , kauci konon nya sebagai hadiah pada antu amoi ni... so aku sediakan lah kesemua nya .. 3 ari sebelum aku nak jumpa antu ni ada lah benda yang dia suruh aku zikirkan ... aku dah lupa apa kebendanya tu tapi aku percaya dia lebih pada ayat pemujaan (syirik ni) sbb mengikut kata mat indon tu nanti amoi tu akan datang dalam mimpi kalau dia nak jumpa ...so aku pun buat le seperti apa yang disarankan ....so ada lah mimpi aku pun dah lupa apa mimpi tu pasal amoi...so cukup 3 ari aku pun cerita kan mat indon bahawa cerita aku tu positif ..mungkin antu amoi tu sudi nak jumpa aku...

so pada ari yang ditetapkan dalam kul 11 lebih malam aku kawan aku sorang je dan mat indo tu pun menuju lah kedistinasi yang ditetapkan dalam perjalan ke ketempat tu berbagai2 rupa amoi tu yang aku bayangkan .. harap2 dia datang dalam keadaan lawa ada rupa cukup sipat jangan lah datang mcm antu tul ...sampai je kat tempat tu keta tak leh masuk...kena jalan kaki lebih kurang 50 meter kedalam utan tu .. persiapan pun dilakukan...

tikar mengkuang dialas lepas tu rokok salem dibiarkan dibuka ... kacang , gula dan kuaci semua dibuka diletaklkan diatas tikar mengkuang tu ... kemudian stanggi dipasang dikeliling tikar mengkuang tu....setelah siap .... mat indon tu pun suruh aku duduk diatas tikar mengkuang tu ...pesan mat indon tu kat aku jangan lari kalau dia tunjukan diri .. dan jangan takut .. berbual lah minta lah no apa yang mau...tapi nasib lah rupa apa yang dia nak keluar kalau yang cantik selamat lah kalau yang buruk .. jangan takut lah ..itu pesan mat indon...perghhh aku dah mula cuak masa tu...aku pun tanya mat indon dia nak kemana...mat indon tu kata dia tak leh berada disitu...aduh!! rupanya aku kena dok sorang2 ..mat indon tu kena duduk kat tepi jalan jauh dari aku....

alamak!!! nak balik tak jadi nak buat malu lak dah sampai malam2 buta kat tempat ni..nak tak nak terpaksa lah aku duduk gak...
bermula lah saat2 suspend ... aku dok atas tikar tu sorang2 ..gelap gelita lampu suluh pun tak de .. yang ada cahaya dari stanggi tu.dan sedikit cahaya bulan .. keadaan sunyi sepi ..sesekali bunyi binatang...

kebetulan dikeliling aku pokok tinggi2 ..aku pandang keatas aku ada rasa perubahan angin bertiup diatas pokok ..memang suspend lah mcm dalam cerita hantu mcm tu tgk pucuk pokok melambai lambai bila kena tiup angin mcm nak bergegar rasa kat kawasan aku duduk tu ... masa pokok bergoyang kena tiup angin..gila ke apa mlm2 ko bayangkan dalam utan ada angin...

bulu roma ni ko jangan cakap le penat dah berdiri duduk....kebetulan keliling utan tu mcm2 benda bunyi seolah2 ada binatang atau orang berjalan keliling aku melanggar semak samun tapi tak nampak lagi....so aku pun panggil kalau betul ko nak tolong aku ko keluarlah tunjukan diri ko... dalam 10 min selepas aku sebut ..aku dapat lihat satu lembaga hitam dalam jarak 10 langkah didepan aku tapi dia tak berdiri tetap dimelompat lompat seperti binatang kesana kesini tetapi memang jelas hitam seperti asap tetapi tidak berbentuk melompat dari satu tempat ke satu tempat....selepas aku tunggu dalam 15 antu tu pun terus hilang begitu je ..tegur aku pun tak nak segan agaknya hampess tul antu ni (dalam ati takut gile weii)...kaki aku pun dah naik kebas bersila bayang antu pun dah tak nampak .... aku pun bangun kembali ke tempat mat indon dah kawan aku yang tunggu ditepi jalan .. sampai aje ketepi jalan mat indon tu tanya aku mcm ane apa yang dapat ??? aku pun cerita lah kat mat indon antu tu tak mau jumpa aku secara berdepan dia main lompat2 aje ...mat indon tu pun arah kan aku kembali ketempat aku duduk cuba cari atas tikar mengkuang kalau ada sesuatu yang bertulis ditinggalkan....

adesss bercinta aku nak balik ketempat tu .. nak tak nak aku pun pegi balik ..ketempat tu bawak lampu suluh kali ni...bila aku suluh2 memang banyak daun kering atas tikar tu masa aku nak duduk tak de lak daun kering dan dalam banyak2 daun kering tu aku terpandan sesuatu yang bertulis.....perghh betul ke ni... 4 nombor tertulis atas daun kering mcm tulis pakai arang...aku pun kembali ke mat indon tu aku tunjukan apa yang aku dapat...dan mat indon tu pun kompem kan tu lah dia nombor cuma tak cantik cara dia bagi sebab dia tak berdepan dgn aku konon nya bagi mcm tak ikhlas lah tu......alahii antu pun ada ikhlas tak ikhlas ...

ermm so keesokan arinya aku pun try lah procedure seperti biasa hehehe ...3x ikut perghh haram abuk pun tak de ...akhirnya aku tau yang antu tu kencing aku hempesss betul punya antu ..sejak tu tak de lagi le aku main nombor tu le kali terakhir....ini lah kisah aku pasal antu...

Sumber: http://duniaseram.blogspot.co.id/2014/05/cerita-hantu-kaki-nombor.html?m=1

No comments:

Post a Comment