MENU| Home | Facebook

Sunday 6 November 2016

Hantu Pontianak di atas kerusi Goyang


Hantu Kursi Goyang
Hantu kerusi goyang sudah dikenali sejak mula. Kewujudan tokoh ghaib yang memberikan tanda melalui berlenggang pada kerusi menjadi satu mercu tanda hantu ini. Salah satu daripada rakan-rakan saya pernah mengalami peristiwa-peristiwa yang menyeramkan di Asrama-asrama pelajar. Apakah jenis cerita yang kita lihat di bawah.

Andini merupakan salah satu daripada rakan-rakan saya semasa di Kolej. Beliau adalah seorang tokoh teman yang baik dan sangat ramah terhadap orang lain termasuk rekan saya. Tampak hantu Pontianak di kerusi Goyang oleh Andini  dialami apabila mereka berada di Asrama legasi.
Satu malam kawan-kawan Andini ingin mengadakan acara sambutan hari jadi rakan di luar asrama nya. Walau bagaimanapun, kerana Andini yang kurang sihat, dia membuat keputusan untuk tidak menyertai makan di luar. Selain sebab itu beliau juga berpendapat bahawa harus tinggal di Hostel untuk berwaspada.

Pada kira-kira 7 petang kawan-kawan Andini keluar Menunggang motosikal. Andini pengawal di Hostel, selepas kawan-kawan pergi Andini mula mengunci pintu dan tingkap, dan memutuskan untuk pergi ke bilik tidur.

Sejurus dari Kepergian kawan-kawannya, atmosfer adalah asrama bising dan sesak secara tiba-tiba tenang dan senyap. Biarkan bunyi jam di ruang tamu, denyutan jantung beliau adalah seperti terdengar sebagai ketenangan di asram. Kerana ia masih merasakan demam Andini kemudian mengambil air di dapur untuk minum ubat demam.

Tetapi ketika mengambil air di belakang, angsa Andini sejuk secara tiba-tiba tanpa sebab yang jelas. Perasaan telah semakin berhati-hati di mana Bilakah Jadilah kayu yang seolah-olah ditarik dengan sebuah objek keras.

Tanpa berfikir Andini kemudian mengetahui di mana tempat asal Bunyi. Betapa terkejut Andini apabila dilihatnya Goyang kerusi di ruang tamu itu sendiri seolah-olah memujuk sesiapa sahaja untuk naik.

Pada mulanya Andini Pertimbangkan jika kerusi bergerak sebagai objek yang jatuh dari bumbung, “Mungkin ada tikus yang jatuh dari bumbung” kata Andini dalam hati.. Selepas mencari di kerusi dan tidak melihat apa-apa, kemudian Andini kembali ke bilik.

Sebaik sahaja beliau adalah kembali berbaring di atas katil dia, tiba-tiba dengar bunyi kayu menggosok terhadap lantai, ditambah pula dengan bunyi rentak pintu depan asrama.
Andaikan terdapat salah satu daripada rakannya asrama yang datang rumah, maka Andini bergegas keluar dari bilik bertujuan mengambil keluar pintu.

Segera dia berlari ke arah ruang tamu untuk membuka pintu, tetapi betapa terkejut andini bilamana di sebelah badannya ada sosok hantu pontianak di atas kerusi Goyang bilik asrama.
Kerana kagetnya Andini tergelincir dan jatuh ke lantai. Selepas kebangkitan kejatuhan Andini, sekali lagi melihat ke arah kerusi. Tetapi Anehnya hantu Pontianak di atas kerusi Goyang yang dilihatnya lebih awal tak nampak lagi. Hanya kerusi menggegarkan seolah-olah ada seseorang di atasnya.
Takut sangat menyeramkan dirasai oleh Andini, maka Andini berdoa bila-bila masa kita boleh semasa mengambil telefon bimbit dari bilik beliau dan kemudian bergegas keluar dari asrama.
Kerana melihat hantu pontianak menyeramkan di atas kerusi Goyang asrama, Andini kemudian memutuskan untuk menunggu rakannya untuk kembali ke asrama diluar. Dengan badan gementar dan takut Andini menceritakan tontonan apa kejadian itu kepada saya. Kerana masa itu, tidak lagi mahu Andini berwaspada sahaja di Asrama semasa dia kawan-kawan yang lain keluar.

No comments:

Post a Comment