MENU| Home | Facebook

Tuesday 10 May 2016

pokok kelapa sujud kebumi di bulan puasa

-kiriman e-mail pembaca-

assalamualaikum kpd penulis blog seram kot dan pembaca, nama saya zaini sy ada satu cerita yg berlaku lbh kurang  35 tahun yang lalu, crita ini berlaku pd bulan ramadhan.
pada waktu itu umur sy dlm lingkungan belasan tahun.
critanya begini pd waktu itu sy ini seorg yg sgt susah utk bangun bersahur, walaupun tlah dikejutkan oleh emak dan adik sy. sy hnya akan bangun bila azan subuh berkumandang itu pun bangun stelah dimarahi oleh ayah, waktu itu sy bangun pergi ke telaga di luar rumah dalam keadaan separuh sedar utk berwuduk. sbelum berwuduk sy telah meletakkan tuala di tepi telaga tp sy tidak perasan tuala diletakkan di atas apa.
setelah habis berwuduk sy naik kembali kerumah dalam keadaan tergesa2 kerana keluarga sy smuanya sdang mnunggu sy utk solat berjemaah shingga sy terlupa mngambil tuala yg diletakkan di tepi telaga.

selepas solat sy teringat utk mngambil tuala yg tertinggal di tepi telaga tetapi sy dapati tuala itu sudah tiada disitu, sy ingatkan mgkin ahli keluarga sy yg mngambil nya lalu sy tidak mghiraukannya.

keesokkannya bila hari sudah cerah sy trkejut melihat tuala sy tersangkut di daun dan batang pokok kelapa yang agak tinggi berdekatan dgn telaga.
sy hairan mcmana tuala itu bleh brada disitu di situ, xkanlah angin dpt mniupkan tuala shingga trsangkut kat situ, stelah sy britahu ayah sy dia mngatakan mgkin waktu sy bwuduk itu pokok kelapa tersebut sdang sujud kebumi.
mgkin btul kata ayah sy krana sy dapati dkat tepi telaga trsebut tiada pun tunggul atau pokok tumbang yg sesuai diletakkan tuala. xlogik klau sy hnya letakkan tuala di atas tanah wlaupun dlm keadaan separuh sedar. itulah cerita sy..trima kasih

-terima kasih en zaini atas kiriman email ini-

#hantarkan cerita misteri anda di bulan puasa ke api.timejuice@gmail.com

No comments:

Post a Comment