MENU| Home | Facebook

Wednesday 11 May 2016

gangguan di bulan puasa

-kiriman pembaca-

selamat pagi,
kenalkan saya en.Z dari kedah,
sy ada satu kisah yg ingin diceritakan dan dharap dpt dipaparkan kpd pembaca di blog tuan.

kisahnya berkaitan dgn gangguan yg berlaku pd sy sekeluarga di bulan puasa. pada pendapat sy di bulan ramadhan tidak semua jin diikat mgkin msh ada yg msh bebas. sy mnyatakan begitu krana sy dan keluarga sndiri yg mngalaminya.

kisah ini trjadi pd adik sy di ramadhan yg keempat, swaktu itu dia balik agak lewat malam dlm keadaan ketakutan. setelah ditanya kenapa dia hanya diam dan tdak dpt mjawab apa2. selepas dia sdikit tenang kami mnyuruhnya pergi berehat didalam biliknya.

pd lbh kurang pukul 3 lbh pg kedengaran adik sy meraung dan meracau2 seperti kerasukan, suasana menjadi haru biru. habis barang2 dihempaskan kelantai.

sy tidak dpt berbuat apa2 hnya mampu melihat ibu dan kakak menenangkannya. dsebabkan dlm rumah menjadi sgt hangat dan panas sy keruang tamu dan membuka tingkap di ruang tamu.

di luar rumah sy trlihat seperti tubuh sesorg sdang berada di dlm gelap di tepi sbatang pokok yang agak besar ttp mula2 sy tdak dpt mlihatnya dgn jelas shinggalah sy menumpukan mata sy di kawasan trsebut.

alangkah trperanjatnya sy kerana apa yg sy lihat adalah sosok wanita berbaju putih dan brambut panjang, gambarannya sama spt  pontianak yg digmbarkan dlm filem melayu.

setelah mlihat makhluk trsebut sy mnjadi kaku dan seolah2 terpanggil utk mlihat makhluk trsebut dlm jangka waktu yg agak lama shinggalah sy rebah dan tidak sedarkan diri.

selepas subuh sy terbangun dan mlihat ustaz mberikan sy air bacaan surah utk mmulihkan semangat sy. waktu itu sy melihat adik sy masih terbaring tidak sedarkan diri.

seketika kemudian adik sy sedar dlm keadaan menangis2 memanggil ibu. dia mceritakan yg ketika dia  berjalan balik kerumah seorg diri
setelah lepak dirumah kawannya yg  sekitar 5 minit berjalan dr rumah kami dia trnampak sesosok lembaga berada di atas pohon kelapa dan memandang ke arahnya. selepas itu dia berlari ketakutan stelah melihat sosok trsebut yg matanya merah mnyala.

mungkin makhluk yg adik sy nampak mrupakan makhluk yg sama dilihat oleh sy. pengalaman itu tidak dpt sy lupakan hingga ke hari ini.

-terima kasih En. Z atas pengkongsian pgalaman-

# jika ada pegalaman misteri yg ingin diceritakan kpd pembaca boleh emailkan kpd api.timejuice@gmail.com

No comments:

Post a Comment