Tuesday, 29 January 2013

Penanggal


Penanggal



Penanggal menurut kepercayaan ramai adalah manusia biasa tetapi sebagai balasan atas permintaannya Yang telah dipenuhi dia telah dipaksa untuk menjadi penanggal sehingga dia membunuh suatu jumlah orang,selalunya adalah 21 orang atau nombor ganji yang lain..
google image




Sebagai contoh jika anda telah membuat perjanjian dengan jin supaya membunuh seorang yang anda kehendaki @ permintaan ingin menjadi cantik dan setelah permintaan anda telah dipenuhi sebagai ganjarannya anda perlu menjadi penanggal dan perlu membunuh 21 orang lagi…itulah niat jahat syaitan untuk menyesatkan manusia..




Menurut kepercayaan penanggal digambarkan sebagai kepala manusia berserta isi perut tanpa tubuh badan yang beterbangan..tetapi menurut pakar penanggal hanyalah kepala semata-mata yang beterbangan mencari mangsa..
google image




Menurut pakar penanggal ini takut kepada benda-benda tajam seperti paku dan sebagainya..menanam pokok lidah buaya,kaktus @ pokok-pokok yang berduri juga boleh menghindari dari si penanggal ini.. 


google image


Penanggal menyukai darah orang bersalin dan memakan uri-uri bayi yang baru dilahirkan..
Sebab itu pakar menggalakkan uri bayi ditanam dengan benda-benda tajam seperti paku @ pensil untuk menjauhkan daripada penanggal…




Admin-jika dihutan ada saksi yang melihat penanggal dengan is-isi perut yang terburai..

No comments:

Post a Comment