Tuesday, 26 December 2017

Anak diganggu Hantu Berbaju Merah di Nilai, Negeri Sembilan



Tempat = nilai
Masa = sebulan..mlm2, 2009
Ahli = sefamili....

ada satu malam tu, aku g lepak kat gombak ngan bebudak keta kia...lebih kurang kul 3 pagi aku balik.....otw tu xde pape kecuali masa kat selekoh lepas desa tun razak nak menghala ke hiway kl seremban....aku terkejut kat situ.....tiba2 je ati berdebar tp xde pepe......pastu sampai kat umah tetiba rasa nak terkencing....aku trus je la bukak kunci takde baca pepe trus meluru masuk....g bilik air lepas hajat.....kuar je bilik air anak aku (masa tu umur 3 tahun lebih) terus menangis......pujuk dier diam.....

esoknya time maghrib dier nangis.....pujuk2 diam.....tdo...tepat kul 12 bangun....nak kuar dr bilik....g ruang tamu...dok situ main2 sampai kul 4 -5 camtu.....malam esoknya pon sama......malam seterusnya pon sama.....pastu aku baru perasan blakang badan dier penuh calar2.....aku tanya kenapa....dier leh ckp main ngan kawan....kawan mana aku tanya....ada tu kakak yg pakai baju merah.......meremang bulu roma aku....pastu aku bwk balik kg....jumpa la tok moh....bagi la air tawar apa suma.....sari dua elok....pastu jadik lagik....aku ngan mem aku da penin....dua minggu beb.....anak aku makin teruk....main soran2 ketawa...tunjuk2, panggil kakak...kakak.....tp masa tu aku da x takut da....risau yg banyak....pastu aku g jumpa tok moh lain...dier siap leh citer kawasan umah aku camne, persekitaran camne......bagi air tawar gak......sari dua elok, pastu jadik balik......kira2 sebulan gak la mende ni berterusan.......aku ngan mem aku kira x cukup tdo la...malam tdo tiga pat jam je.....

last2 skali jiran aku bawak g jumpa satu wak ni kat jenderam.......mula2 dier bg garam tabur keliling umah......aku wat lass....tp x berkesan.......pastu dier dtg umah aku wat skali lagi.......baru la ok......then dier citer....umah aku tu jalan....kat tepi umah tu ada kampung....so ada satu budak ni da berkenan ngan anak aku..tu yg dier dok dtg main tuss.....cuma ye la..dier halus kita kasar.....mana bleh....pastu wak tu ckp sib baik la wat cepat....klu x mau dier bwk anak aku lari........

malam pertama lepas wak tu datang tabur garam, aku x brani tdo lam bilik...suma tdo luar.....lam kul 1 pagi camtu aku dgr bunyi cam pesta kat luar umah...siap bunyi gendang, seruling, trompet mcam2 la..giler...aku xleh lelap sampai ke pagi........

pas dua tiga ari masa dekat2 maghrib anak aku ckp : papa2....tu kakak kat luar pagar...dier nak masuk tapi xbleh.....aku pandang luar pagar, tgk xde pepe pun......aku trus tarik tangan dier masuk umah.....

dua tiga ari lagi masa makan kat dapur, dier tunjuk kat tingkap sambil lambai2....aku tanya lambai sapa? dier balas: lambai kakak la..........tu ada kat tingkap. dier nak masuk tp xleh....aku pandang tingkap tu tp x nampak ape2.......mem aku diam je....


pas pengalaman tu aku kene grounded......lama gak la...tp skang aku cuba limit sampai kul 11 camtu je la.....tp ada gak la terbabas sampai kul 1, 2.....tp aku lepak kat luar....isap rokok sbatang, basuh kaki, baca apa yg patut br masuk umah........

skang alhamdulillah.......xde pepe.....wak tu ckp dier da alihkan jalan tu ke arah lain.......

No comments:

Post a Comment